سرمربی خاتون بم: کسی فکر نمی‌کرد از مرحله گروهی جام باشگاه‌های آسیا صعود کنیم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتبال خاتون بم گفت: کمتر کسی فکر می‌کرد که از مرحله گروهی جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا صعود کنیم. بانوان ایرانی این توانایی را دارند تا به موفقیت‌های بالاتر برسند.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال زنان خاتون بم هفته گذشته در آخرین دیدار خود از مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا که در تایلند برگزار شد به مصاف کالج اسکالرز از کشور میزبان رفت و به پیروزی رسید. خاتونی‌ها در این بازی موفق شدند با پیروزی دو بر یک مقابل نماینده تایلند به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.

مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دوم و سوم فروردین ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد. خاتون در مرحله دوم لیگ قهرمانان سه دیدار انجام داد که برابر ملبورن سیتی با نتیجه دو بر یک شکست خورد، در دومین مسابقه مقابل کایااف‌سی فیلیپین به تساوی یک بر یک دست پیدا کرد و در آخرین دیدار هم برابر کالج اسکالرز تایلند دو بر یک به پیروزی رسید.

مرضیه جعفری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره سطح رقابت‌های جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا و عملکرد خاتون بم، اظهار داشت: سطح این بازی‌ها بسیار بالا بود و تیم‌های حاضر به خصوص نماینده استرالیا، جزو قدرت‌های جهان بودند. در کل تمامی بچه‌ها تلاش خود را کردند تا بتوانند نماینده شایسته‌ای برای ایران باشند.

وی افزود: هدف ما این بود تا از دور گروهی بالا برویم و موفق شدیم و به عنوان نماینده شایسته ایران صعود کردیم. بچه‌ها کار بسیار بزرگی کردند و کمتر کسی فکر می‌کرد که از مرحله گروهی صعود کنیم. خدا را شکر که این اتفاق افتاد. بچه‌ها نشان دادند بانوان ایرانی این توانایی را دارند تا به موفقیت‌های بالاتر برسند و مردم ایران را خوشحال کنند.

سرمربی تیم خاتون بم عنوان کرد: در دیدار اول مقابل تیم ملبورن سیتی شرایط سختی داشتیم زیرا این تیم ۹ ملی‌پوش و پنج لژیونر خوب داشت و تجربه دیدارهای سخت را هم خیلی نداشتیم و طی این ۴ سال تنها شش یا ۷ بازی خارج از کشور داشتیم و تجربه شرکت در چنین مسابقاتی را هم نداشتیم اما بچه‌های ما به خودباوری رسیده بودند. تیم ملبورن سیتی هم باشگاه حرفه‌ای، ساختار و بازیکنان خوبی دارد و ما هم نتیجه خوبی مقابل این تیم گرفتیم.

سرمربی خاتون بم: کسی فکر نمی‌کرد از مرحله گروهی جام باشگاه‌های آسیا صعود کنیم

وی ادامه داد: بعد از آن در مقابل نماینده فیلیپین سه دفاعه بازی کردیم. در این سال‌ها در بخش بانوان در دیدارهای بین‌المللی با همین سیستم دفاعی بازی کردیم چرا که باید نماینده فیلیپین را می‌بردیم و یک بر صفر جلو بودیم اما متاسفانه در دقیقه ۹۳ گل خوردیم و بازی به تساوی کشیده شد.

جعفری اضافه شد: در دیدار مقابل نماینده تایلند هم نترس و با سیستم ۳-۳-۴ بازی کردیم و کمتر تیمی می‌تواند اینگونه بازی کند. بچه‌ها از خودشان گذشتند و خدا کمک کرد تا بتوانیم نتیجه دلخواه را مقابل تیم میزبان که هوادارانش در ورزشگاه حضور داشتند بگیریم و به پیروزی برسیم. شرایط بازی مقابل این تیم سخت بود و صدای من در کنار زمین به بچه‌ها سخت می‌رسید اما آنها عزم خود را جزم کرده بودند تا تاریخ‌سازی کنند.

وی یادآور شد: گلاره ناظمی لیگ برتر فوتبال بانوان را منظم برگزار می‌کند و این موضوع به تیم‌ها خیلی کمک کند. متاسفانه از این فهرستی که در جام باشگاه‌های آسیا داریم، ۵ بازیکن را در اختیار نداریم. ۳ بازیکن ما را گل‌گهر و ۲ بازیکن را سپاهان جذب کرد و در لیگ و همچین آسیا شرایط برای ما سخت خواهد شد؛ با این وجود باز هم از عنوان قهرمانی در لیگ برتر دفاع خواهیم کرد.

سرمربی خاتون بم: کسی فکر نمی‌کرد از مرحله گروهی جام باشگاه‌های آسیا صعود کنیم

سرمربی تیم خاتون بم همچنین خاطرنشان کرد: در لیگ برتر فعلا همان ۱۰ تیم هستند و به طور قطع لیگ باکیفیتی خواهیم داشت. اول فروردین باید در جام باشگاه‌های آسیا بازی کنیم و تا اسفند هم دیدار تدارکاتی نداریم. از نقاط ضعف ما این است که زیرساخت‌های فوتبال بانوان کم است و باید زیرساخت مناسب ایجاد شود. در این مدت که در جام باشگاه‌های آسیا حضور داشتیم، فدراسیون فوتبال و مسئولان هیات فوتبال کرمان و اداره کل ورزش و جوانان و حتی مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با من تماس گرفتند و خیلی حمایت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha