کاهش ۱۸ درصدی تصادف موتورسواران پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه تصادفات منجر به مرگ موتورسواران ۱۸ درصد کاهش یافته است، گفت: پلیس از وضعیت تردد موتورسیکلت سواران راضی نیست ولی تا زمانی که مسوولان و مردم مسوولیت اجتماعی خود را انجام ندهند، بهبود نخواهد یافت.

به گزارش ایرنا، سرهنگ ابوالفضل موسوی پور روز سه‌شنبه و در جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: از سال گذشته ۲۰ راهکار کوتاه‌ مدت برای کاهش تصادفات رانندگی در معابر پایتخت را پیش‌بینی کردیم که اجرای آنها منجر به کاهش ۱۲ درصدی حوادث ترافیکی شده است.

وی با اشاره به پیش بینی ۶۷ راهکار برای مدیریت ترافیک پایتخت، افزود: ایجاد یک مرکز کنترل ترافیک برخط یکی از این راهکارهاست که هفته گذشته این مرکز افتتاح شده البته در این زمینه یک فرآیند طولانی طی کردیم و در خاورمیانه اولین پلیس راهنمایی و رانندگی هستیم که توانستیم فضایی مستقل برای این کار ایجاد کنیم که هم از طریق تصویر و هم از طریق صدا، کنترل صورت بگیرد.

کاهش ۱۸ درصدی تصادف موتورسواران پایتخت

به گفته وی، ۱۵۰ نفر از نیروهای پلیس که حقوق و مزایای خود را از شهرداری دریافت می‌کردند از مجموعه خارج شده بودند اما با تصویب بودجه توسط شهرداری در سال جاری و افزایش این دستمزد، از کوچ این نیروها جلوگیری شد.

وی ادامه داد: امیدواریم همین میزان افزایش حقوق در بودجه سال آینده نیز در نظر گرفته شود و شورای شهر نیز همکاری‌های لازم را در این خصوص با پلیس راهور پایتخت داشته باشد.

سرهنگ موسوی پور با بیان اینکه تاکنون ما نتیجه‌ای از مباحث مطرح شده با دولت نگرفته‌ایم، اظهار کرد: امسال نسبت به سال قبل ۱۵۰ دستگاه موتورسیکلت در قالب گشت موتوری در شهر اضافه کردیم که بخش زیادی از آن را شهرداری پایتخت تامین کرد.

کاهش ۱۸ درصدی تصادف موتورسواران پایتخت

وی با اعلام اینکه ۱۰ راهکار برای مدیریت تردد موتورسواران پیش بینی شده است، گفت: اگر بخواهیم تعداد چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت پایتخت را ساماندهی کنیم، نیاز به همکاری مدیریت شهری داریم که درخواست ما این است که مدیران بخش دولتی و خصوصی به ما در این زمینه کمک کنند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: ما از بحث موتورسیکلت‌ها کوتاه نخواهیم آمد و تمام وقت خود را برای مدیریت این بخش گذاشته‌ایم.

وی افزود: بیشترین تردد موتورسیکلت‌ها مربوط به پیک‌های موتوری است ولی معتقدیم اگر دستگاه‌های دیگر کمک کنند می‌توانیم آنها را مدیریت کنیم که در این راستا طرح‌های مختلفی را تهیه کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: با کمک بانک شهر با موسسه تصویری برای ساخت ۱۵ مجموعه نمایشی سیا ساکتی قرارداد بسته‌ایم که هشت قسمت آن تولید شده اما مشکل این است که تنها در شبکه استانی قابلیت پخش دارد و برای پخش در دیگر شبکه‌ها جنبه تجاری پیدا می‌کند و باید ارقام سنگینی برای پخش آن به صدا و سیما پرداخت شود.

سرهنگ موسوی پور با بیان اینکه با استفاده از هوش مصنوعی کنترل ترافیک را دنبال خواهیم کرد، گفت: ۴۲ هزار و ۵۹۵ سامانه برای هوشمندسازی مدیریت ترافیک معابر پیش بینی شده که شهرداری نیز موافقت و همکاری خود را در خصوص کمک به تامین این سامانه‌ها اعلام کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha