۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۹:۲۸
کد خبرنگار: 2291
کد خبر: 85617728
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲۲۱ نقطه پر تصادف شهر تهران ایمن سازی شد

۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۹:۲۸
کد خبر: 85617728
۲۲۱ نقطه پر تصادف شهر تهران ایمن سازی شد

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: ۲۲۱ محل از نقاط پر تصادف در شهر تهران شناسایی، ایمن سازی و آشکارسازی شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور روز شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه مثلث ترافیک شامل آموزش، اجرای مقررات و مهندسی ترافیک است، افزود: پلیس راهور در بخش مهندسی ترافیک اقدامات خود را به صورت کم هزینه و زود بازده شروع کرده که در این بخش می‌توان به رفع ۶۸ نقطه حادثه خیز اشاره کرد.

وی اضافه کرد: آشکارسازی تقاطع‌ها و زیر پل‌های غیرهمسطح که به هنگام تاریکی هوا منجر به بروز حوادث می‌شد هم از دیگر اقدامات بود که در این بخش هم هشت محل رفع نقص شد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ یادآور شد: ایمن سازی و آشکارسازی جناغی ها را در محورهای بزرگراهی که عمدتا باعث برخوردهای زیادی می‌شد را دستور کار خود داریم که در این بخش نیز ۷۵ محل ایمن سازی و آشکاری سازی شد

سرهنگ موسوی پور اظهار کرد: در برخی از بزرگراه ها شاهد ترددهای عرضی و خطرناک عابرین پیاده بودیم که ۲۳ محل شناسایی و ایرادات آنها را در محل برطرف کرده‌ایم.

۲۲۱ نقطه پر تصادف شهر تهران ایمن سازی شد

وی گفت: در نصب تجهیزات هوشمند موفقیت زیادی نداشتیم که امیدواریم با همیاری و همکاری شهرداری تهران در حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک بتوانیم در ۶ ماهه دوم که قول آنرا نیز داده‌اند نقص دوربین‌ها برطرف شود تا بتوانیم گام بزرگی را در جهت مهار تخلفات سرعت‌های غیر مجاز برداریم.

سرهنگ موسوی پور تاکید کرد: ۲۲۱ محل از نقاط پر تصادف را در شهر تهران شناسایی و این نقاط آشکاری سازی شده است تا با ایمن سازی از تصادفات بعدی جلوگیری شود و همچنین یک هزار و ۳۹۰ تابلو آمایش نصب و در جای مناسب جای گرفت.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور در خصوص آمار مطرح شده در خصوص اعمال قانون رانندگان متخلف در پنج ماه ابتدایی سال، گفت: با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ و سایر بخش ها توانستیم در چهار مرحله نسبت به جمع آوری معتادین متجاهر از سطح معابر بزرگراهی شهر تهران اقدام کنیم که تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات در معابر و بزرگراه های داشت.

وی افزود: در برخورد با تخلفات شبانه که به شکل مستمر ادامه دارد، در پنج ماهه امسال ۲ هزار و ۸۰۰ خودوری رانندگانی که تخلفات حادثه ساز داشته به پارکینگ منتقل شده و همچنین پلاک ۳۹۰ هزار خودرو هم در این مدت اعمال قانون شده اند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به این که برای تقویت بخش انتظامی از تیم های ستادی نیز بهره گرفته شده و شب ها نیز کارکنان این پلیس حضور دارند، گفت: در پنج ماهه سال جاری تاکنون در اجرای طرح ایمنی و سلامت برخورد با تخلفاتی چون استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، نبستن کمربند ایمنی و استفاده از کلاه ایمنی را پیگیری می کنیم که در این بخش ۵۱۷ هزار موتورسوار که کلاه ایمنی نداشتند و ۷۶۰ هزار راننده ای که کمربند ایمنی نبسته بودند و نیز ۳۵۰ هزار راننده ای که با تلفن همراه در حین رانندگی صحبت می کردند، اعمال قانون شدند.

وی ابراز کرد: بستن کمربند ایمنی دیگر نهادینه شده است ولی شاید عده ای فراموش کنند که باز هم تاکید می شود کمربند ایمنی خود را قبل از شروع به رانندگی برای حفظ ایمنی و سلامت خود ببندید. سرهنگ موسوی پور اظهار داشت: هر عاملی که باعث شود توجه راننده از رانندگی پرت شود تبعات جبران ناپذیری را به همراه دارد.

موتورسیکلت؛ سرویس مدرسه نیست

همچنین فیروز کشیر معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ هم گفت: پلیس به هیچ عنوان توصیه نمی کند که شهروندان با موتورسیکلت فرزندان خود را به مدرسه ببرند ولی اگر مجبور شدند برای خود و ترک نشین خود کلاه ایمنی تهیه کنند.

وی یادآور شد: همواره قبل از سوار شدن بر این وسیله نقلیه از کلاه کاسکت استفاده کنید تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha