نماینده شهرکرد: مجلس به دنبال اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است

شهرکرد – ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن و فرخ‌شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت اجرایی‌سازی احکام قانون بودجه گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از مهمترین احکام قانون بودجه است که مجلس شورای اسلامی به دنبال اجرای این قانون در سالجاری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد راستینه هفشجانی روز سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: براساس برنامه زمان‌بندی برنامه هفتم توسعه کشور ۴۰ درصد قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید در سال ۱۴۰۳ اجرایی و عملیاتی شود که منابع لازم و پایداری برای اجرای آن در بودجه پیش‌بینی شده و امروز دولت مکلف است براساس تحقق این منابع نسبت به اجرایی سازی این قانون اقدام کند.

وی با بیان اینکه در اجرای قانون بودجه با گذشت هفت‌ماه از سال هنوز این قوانین اجرایی نشده است، اظهار داشت: در خصوص اعتبارات تملک‌سرمایه‌ای نیز تا امروز بودجه‌های عمرانی پیش‌بینی شده در بودجه به استان‌ها اختصاص داده نشده و انتظار می‌رود دولت در این خصوص تلاش بیشتری داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن و فرخ‌شهر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکل پیچیده پدیده‌های سیاسی و اجتماعی در کشور گفت: بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی، کشور پس از گذشت سال‌ها باید تجربه جدیدی را پس از پیروزی انقلاب اسلامی تجربه می‌کرد و آن انتخاب رییس‌جمهور بود که ملت با مشارکت بیش از ۵۰ درصدی خود در این مدت رقم زد.

وی ادامه داد: مشارکت بالای مردم در عرصه انتخابات رییس‌جمهوری بیانگر این بود که ملت ایران موقعیت‌شناس هستند و نسبت به مسائل تحلیل خوبی دارند.

به گفته راستینه هفشجانی، حضور سلیقه‌های سیاسی مختلف در چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری به شور انتخابات کمک کرد و این تدبیر نظام قابل تقدیر است و معتقد هستیم تصمیم مردم هرچه باشد به نفع نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه با رای مردم رییس‌جمهوری با رویه‌های جدیدی در عرصه حکمرانی انتخاب شد گفت: مهمترین این رویه‌ها التزام شخص رییس‌جمهور به برنامه هفتم توسعه است که از جهاتی برای مجلس شورای اسلامی خوب و از جهاتی نیز به دلیل اینکه این برنامه یک سند بالادستی و نیازمند برش سالانه و جدول دسترسی به هدف‌ها به شمار می‌رود، کلی‌گویی است.

راستینه هفشجانی اضافه کرد: همچنین تاکید رییس‌جمهور مبنی بر اجرای سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های بالادستی نظام نشان می‌دهد ایشان چارچوب قانون اساسی را بعد از چندین دوره نمایندگی مجلس به درستی می‌شناسد و تلاش ایشان این است که این قاعده را رعایت کند تا بتواند کشور را بدون حاشیه به سرانجام برساند.

عملیات وعده صادق ؛ دفاع از حیثیت سیاسی ایران در عرصه بین‌المللی

وی با اشاره به ترور اسماعیل هنیه از سوی رژیم صهیونیستی در ایران گفت: طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران باید از حیثیت سیاسی و جایگاه خود در عرصه بین‌المللی حفاظت کند.

راستینه هفشجانی با بیان اینکه عرصه دیپلماسی و بین‌المللی عرصه پیچیده‌ای است یادآور شد: اگر ایران نتواند از امنیت پایدار کشور و سفرهای رسمی دیپلماتیک مقامات به کشور محافظت و جایگاه سیاسی خود را در نظام بین‌الملل تثبیت کند نمی‌تواند از منافع مردم خود حفاظت و حراست کند.

وی با بیان اینکه دنیا می‌دانست ایران پاسخ دشمن را می‌دهد و از جایگاه سیاسی خود دفاع می‌کند گفت: رژیم صهیونیستی با به شهادت رساندن اسماعیل هنیه، گرفتار توهمات پیچیده‌ای شد و متصور بود به چنان قدرتی دست‌یافته که مجوز حذف جبهه مقاومت را دارد و به واسطه این قدرت می‌تواند این جبهه را دچار فروریزش و جمهوری اسلامی را مورد هدف اصلی قرار دهد و این تهدیدها تا حدی پیش رفت که فرماندهان جبهه مقاومت ترور شدند و به شهادت رسیدند.

وی یادآور شد: اما خویشتن‌داری جمهوری اسلامی ایران حدودی دارد و پیام شفاف و روشن ایران به دنیا و سیاست بین‌الملل نیز همین بود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن و فرخ‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انجام عملیات وعده صادق ۲ گفت: امروز تمام فعالان عرصه جبهه مقاومت از پاسخ ایران خوشحال هستند و آن را مطالبه به حق خود پس از سال‌ها مقاومت در عرصه بین‌المللی می‌دانند.

راستینه هفشجانی اضافه کرد: طراحی عملیات وعده صادق ۲ آنچنان پیچیده بود که کارشناسان نظامی را متحیر کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تلاش جوانان ایران، سامانه‌های راهبری و راداری رَژیم صهیونستی از کار افتادند و گنبد آهنین، فلاخن داوود، پیکان و سایر سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی از ره‌گیری موشک‌های جمهوری اسلامی ناتوان شدند.

وی تاکید کرد: عملیات وعده صادق ۲ تنها بخش کوچکی از به کارگیری ظرفیت نظامی جمهوری اسلامی بود و این اقدام ایران به قدری بزرگ و اثربخش بود که جهان را متحیر و رژیم صهیونیستی را سرگردان کرد.

راستینه هفشجانی در خصوص تهدیدهای رژیم اشغالگر قدس برای پاسخ به ایران گفت: در عملیات وعده صادق ۲ هدف‌های پیش‌بینی شده پایگاه‌های نظامی و امنیتی بود که به درستی مورد هدف قرار گرفت و تلفات و آسیب‌های جدی به آشیانه‌ها و مقرهای نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی وارد شد.

وی ادامه داد: غرش موشک‌های جمهوری اسلامی ایران موجی از شادی، غرور و اعتماد به نفس را در جبهه مقاومت شکل داد و شادی ملت‌های مظلوم را نشان داد که دفاع مشروع جمهوری اسلامی توانسته است به درستی رژیم اشغالگر و جنایتکار اسرائیل را متنبه کند.

راستینه هفشجانی گفت: پیام ملت ایران این است که خویشتن‌داری یک‌جانبه به پایان رسیده و در دفاع از منافع ملی با کسی تعارف نخواهیم کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن و فرخ‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در مقابل با دسیسه‌ها و طراحی‌های دشمن باید هوشمندانه رفتار و عمل کرد و همه سیستم‌های اطلاعاتی در برابر انجام عملیات هوشمند و پیچیده دشمن هوشیار و آماده هستند.

راستینه هفشجانی با تاکید بر اینکه شایعه تیغ برنده سلاح دشمن در کنار تجهیزات نظامی است گفت: دشمن امروز تنها از تجهیزات نظامی خود استفاده نمی‌کند بلکه به واسطه امپراتوری رسانه‌ای که در اختیار دارد مس خواهد با تولید شایعه‌ها به اعتماد ملی خدشه وارد کند.

انتخاب استاندار چهارمحال و بختیاری از اختیارات دولت است

راستینه هفشجانی در خصوص انتخاب استانداران با تاکید بر اینکه انتخاب عالی‌ترین مقام سیاسی استان‌ها از اختیارات دولت است گفت: طبیعی است که دولت‌ها نسبت به انتخاب نمایندگان خود در هر استانی گزینه‌های همراه با دولت را انتخاب کنند و ما نیز بر این سیاست با وجود نقدهایی که بر نظام حکمرانی دولت‌ها در سال‌های مختلف داریم همراه و کمک می‌کنیم.

وی اضافه کرد: دولت در انتخاب استانداران یک سری اصولی از جمله وفاق ملی را مطرح کرده است که مشتاق هستیم این اصول رعایت شود و در شعار باقی نماند.

راستینه هفشجانی رای دهندگان در این انتخابات همه یک ملت هستند که از کیان جمهوری اسلامی حراست کرده‌اند گفت: وفاق به معنی همدلی برای پیشرفت و آبادانی ایران است نه اینکه هر دولتی باید جریان مقابل را از صحنه سیاسی کنار بگذارد به همین دلیل سلیقه‌های مختلف سیاسی باید به رسمیت شناخته شود.

در انتخاب استانداران تعللی صورت نگرفته است

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن و فرخ‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در انتخاب استانداران به نظر می‌رسد دولت تعللی نداشته و در نخستین فرصت نسبت به تعیین نظام مدیریتی استان‌ها اقدام می‌کند.

وی در خصوص انتخاب استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از نظر نمایندگان این استان اولویت با نیروی بومی کارآمد، کاردان و با تجربه برای حل مشکلات استان است و دولت می‌تواند نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را طرف مشورت خود قرار دهد.

راستینه هفشجانی افزود: انتظار می‌رود دولت به نگاه مجمع نمایندگان در انتخاب نیروی کارآمد، بومی و توانمند برای حل مشکلات استان توجه کند.

هیچ اعتباری از چهارمحال و بختیاری برگشت داده نشده است

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن و فرخ‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس گزارش‌های دریافتی از دیوان محاسبات همه اعتبارات این استان جذب شده است و دستگاهی نیست که نسبت به جذب اعتبارات خود مشکل داشته باشد.

وی با بیان اینکه در تیرماه برخی از دستگاه‌ها در جذب اعتبارات عقب بودند که نشست‌هایی برگزار و علت عقب ماندگی احصا شد اضافه کرد: اجازه نمی دهیم ریالی از حقوق مردم تضییع شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha