۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85628539
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان و روسیه رزمایش ضدتروریسم برگزار کردند + فیلم

اسلام‌آباد - ایرنا - هفتمین رزمایش مشترک نیروهای ویژه ارتش پاکستان و روسیه با تمرکز بر مقابله با تروریسم و تبادل تجربیات در حوزه مهارت‌های نظامی برگزار شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی ارتش پاکستان، نیروهای ویژه ارتش فدراسیون روسیه به‌ مدت ۲ هفته در پاکستان بسر می‌برند و رزمایش دروژبا-۷ از روز گذشته در مرکز نظامی "پابی" واقع در شمال غرب پاکستان آغاز شده است.

ارتش‌ پاکستان اعلام کرد: تبادل تجربیات نیروهای ارتش دو کشور در حوزه مقابله با تروریسم، انجام مانورهای هوایی و تبادل تجربیات در حوزه مهارت‌های نظامی از نکات برجسته رزمایش دروژبا-۷ است.

روابط روسیه و پاکستان طی سال‌های اخیر توسعه یافته و دو کشور در عرصه‌های مهمی همچون امنیتی، مبارزه با تروریسم، مقابله با قاچاق موادمخدر و توسعه مناسبات نظامی-دفاعی همکاری می‌کنند.

پاکستان در خردادماه ۱۳۹۶ به عضویت سازمان همکاری شانگهای‌ درآمد و مسکو هم در چارچوب این سازمان منطقه‌ای تعاملات خود را با اسلام‌آباد توسعه داده است. پاکستان همچنان از حمایت مسکو برای پیوستن به سازمان نوظهور بریکس برخوردار است.

توسعه چشمگیر روابط میان اسلام‌آباد و مسکو به ویژه تحکیم همکاری‌ها میان نیروهای مسلح طی سال‌های اخیر همواره موضوع مورد بحث در رسانه‌های داخلی و خارجی بوده است و کارشناسان می گویند که سیاست‌های دوگانه آمریکا در قبال پاکستان باعث دلسردی این کشور شده و اسلام‌آباد در صدد جبران موقعیت از دست رفته خود با استفاده از تعمیق روابط با کشورهای منطقه از جمله چین و روسیه است.

رفت و آمدهای فراوان هیات های مختلف سیاسی، نظامی و دفاعی میان پاکستان و روسیه به کشورهای یکدیگر، از برنامه های بسیار گسترده دو طرف برای گسترش مناسبات حکایت دارد.

از حدود ۱۰ سال پیش و با امضای قرارداد دفاعی میان روسیه و پاکستان، فصل جدیدی از همکاری‌های نظامی و دفاعی میان دو کشور صاحب سلاح هسته ای آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha