۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۰۸
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85601040
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حمایت روسیه از عضویت پاکستان در بریکس و امضای اسناد همکاری اقتصادی

اسلام‌آباد - ایرنا - در جریان سفر رسمی معاون نخست وزیر روسیه به پاکستان اسناد همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور به امضا رسید و اسلام‌آباد از حمایت مسکو از درخواست خود برای عضویت در سازمان بریکس قدردانی کرد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، الکسی اورچوک برای سفر ۲ روزه رسمی امروز وارد اسلام‌آباد شد و با سناتور محمد اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان و همچنین ژنرال سید عاصم منیر فرمانده ارتش این کشور دیدار کرد.

کنفرانس مطبوعاتی مشترک معاونین نخست وزیران پاکستان و روسیه نیز پس از مذاکرات هیات های دو کشور برگزار شد و طرف پاکستانی از حمایت فدراسیون روسیه از درخواست اسلام‌آباد برای عضویت در بریکس قدردانی کرد.

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که این کشور آماده مشارکت قوی با پاکستان برای بهره‌برداری از کریدور شمال-جنوب است. طرفین همچنین چند سند همکاری در حوزه‌های تجاری و اقتصادی نیز امضا کردند.

وی افزود که تعاملات نزدیک مسکو و اسلام‌آباد از سازمان های چندجانبه به ویژه سازمان همکاری شانگهای گسترش می باید و نخست وزیر روسیه برای شرکت در اجلاس روسای دولت‌های کشورهای عضو سازمان شانگهای ماه آینده به پاکستان سفر خواهد کرد.

حمایت روسیه از عضویت پاکستان در بریکس و امضای اسناد همکاری اقتصادی

پاکستان همچنین الحاق خود به تفاهم نامه ایجاد و توسعه راهروی حمل و نقل بین المللی بلاروس-روسیه-قزاقستان-ازبکستان-افغانستان-پاکستان را اعلام کرد. سند الحاق توسط قائم مقام وزارت راه و ارتباطات پاکستان و همتای روسی وی به امضا رسید.

الکسی اورچوک معاون نخست وزیر روسیه همچنین با حضور در مقر فرماندهی ارتش در شهر راولپندی با ژنرال سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد.

طرفین پیرامون موضوعات مورد علاقه متقابل، تحولات امنیت منطقه‌ای و همکاری‌های دوجانبه در بخش های مختلف بحث و گفت‌وگو کرده و تعهد یکدیگر رو برای گسترش همکاری‌های امنیتی و دفاعی اعلام کردند.

فرمانده ارتش پاکستان گفت که این کشور به تقویت روابط سنتی با فدراسیون روسیه در حوزه دفاعی ادامه خواهد داد.

معاون نخست وزیر روسیه قرار است فردا با آصف علی زرداری رئیس جمهور و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha