میز الکترونیک آناتومی بدن، جایگزینی مطمئن برای تشریح اجساد

تهران- ایرنا- یک شرکت دانش‌بنیان، با طراحی و ساخت نخستین میز الکترونیک آناتومی بدن انسان به عنوان یکی از محصولات خود با قیمتی معادل یک‌پنجم نمونه‌های خارجی، تجربه‌ای تعاملی از آناتومی واقعی انسان را در اختیار پزشکان، دانشجویان و مراکز آموزشی قرار می‌دهد.

به گزارش گروه علمی ایرنا از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مدیرعامل این شرکت در خصوص محصول میز الکترونیک تشریح‌یار این شرکت افزود با توجه به اهمیت مباحث آناتومیک و فیزیولوژیک در پزشکی و سایر رشته های مربوطه همچنین تاثیر مستقیم کیفیت آموزش بر عملکرد بهتر نیروهای درمان و کاهش میزان اشتباهات پزشکی خصوصا در دانشجویان و پزشکان تازه فارغ التحصیل و کمبود ابزار استاندارد آموزشی مناسب و اجساد جهت آموزش این علوم در برخی مناطق کشور، سعی شد با ارائه این محصول ابزاری کار آمد جهت آموزش در اختیار اساتید و دانشجویان قرار دهد و قدمی مثبت در راستای اجرای عدالت آموزشی بر دارد. البته در ایران به علت تحریم های ظالمانه برای واردات محصولات مشابه این سیستم مشکلاتی وجود دارد.

مهدی محجوب ادامه داد: شرکت با ارائه فناوری های نوین همچون واقعیت مجازی و افزوده، اسکن های سطح لیزری، امکان مطالعه و بازسازی مدل‌های رادیولوژیک مانند سی تی اسکن و ام‌آرآی با جزئیات بالا ، تنوع در اجساد واقعی زن و مرد و همچنین مدل های سه بعدی، مدل جسد جنین در هفته های گوناگون رشد، توانایی خروج برای پرینت سه بعدی جسد انسان و اعضای مختلف بدن و امثال آن توانسته از امکانات مورد ارائه توسط رقبای خارجی پیشی بگیرد.

وی ادامه داد: بدون شک آموزش به روش سنتی روی جسد انسان مزایای خود را دارد و کسی منکر آن نیست، اما با توجه به مشکلاتی همچون سختی تهیه جسد، هزینه بالای نگهداری، نیاز به استفاده از مواد شیمیایی سمی در فرایند نگهداری و ادوات لازمه و همچنین امکانات ویژه ای که به واسطه میز هوشمند تشریح به اساتید و دانشجویان در راستای مطالعات ارائه می شود، تشریح یار می تواند ابزاری قدرتمند در راستای حل این مشکلات و رفع نیاز ها باشد.

به گفته او، قیمت پایین نسبت به نمونه های مشابه، صرفه جویی در هزینه ها، ارائه جزئیات و مدل های شماتیک و اجساد واقعی، اسکن های سطحی سه بعدی، قابلیت شبکه سازی و آموزش هوشمند، توانایی اتصال به زیرساخت های واقعیت مجازی و افزوده و غیره از دیگر مزایای این محصول دانش‌بنیان است.

وی ضمن اشاره به استفاده بیش از ۵۰ درمانی و آموزشی از میز الکترونیک تشریح یار تاکید کرد که این محصول برای رعایت استاندارهای صادراتی دارای استاندارد های اروپا در حوزه سازگاری الکترونیکی مغناطیسی/ EMC و ایمنی Safety می‌باشد و در راستای ارائه خدمات در سطح هر چه گسترده تر به صورت نرم افزاری با قابلیت پیاده سازی به صورت سرور برخط نیز قابل ارائه است.

تمام ویژگی و قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه به دست متخصصان داخلی طراحی و پیاده سازی شده و این شرکت سعی دارد تا با گسترش زیرساخت ها و به کمک تجارب کسب شده طی سالیان فعالیت خود با استفاده از توان قابل توجه متخصصان داخلی، محصولاتی نوین، کارآمد و با کیفیت را در حوزه فناوری های سلامت ارائه کند.

محجوب خاطرنشان کرد: در حال حاضر این شرکت در مراحل پایلوت برخی از محصولات جدید خود در مراکز منتخب آموزشی و درمانی کشور بوده و سعی دارد تا با بهره‌گیری از فناوری های نوین همچون هوش مصنوعی بتواند باعث ارتقای زیرساخت فعلی سلامت کشور شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha