طرح‌های نیمه‌تمام گناباد نیازمند چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

گناباد-ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: تکمیل ۱۸ طرح مهم و بزرگ نیمه‌تمام صنعتی و معدنی این شهرستان نیازمند چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

هادی ایزدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح های نیمه تمام صنعتی و معدنی گناباد بیشتر در بخش صنایع معدنی،‌ سلولزی و صنایع غذایی بوده و از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: بخش خصوصی تاکنون برای اجرای این طرح ها ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه کرده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد تصریح کرد: با تکمیل و بهره برداری از این طرح های تولیدی برای ۵۲۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

وی از جمله این طرح های نیمه تمام را «فروسیلیس منیزیم» به عنوان تامین کننده مواد اولیه کارخانه های فولاد عنوان کرد که به عنوان مهم‌ترین و یکی از طرح‌های مهم صنعتی جنوب استان مطرح است.

ایزدی افزود:‌ برای تکمیل طرح فروسیلیس ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانکی و بقیه توسط بخش خصوصی تامین می شود.

وی گفت: میزان اشتغال در بخش صنعت، معدن و تجارت شهرستان گناباد از ۳۶۶ نفر در نیمه اول امسال به ۳۷۳ نفر در مدت مشابه امسال رسید.

۱۸۸ واحد صنعتی در زیربخش های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها چهار هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۶۹۵ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha