۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۷:۴۶
کد خبر: 85628883
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه صنعتی مازندران با احیای واحدهای راکد

۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۷:۴۶
کد خبر: 85628883
توسعه صنعتی مازندران با احیای واحدهای راکد

ساری - ایرنا - "حرکت مازندران در مسیر صنعتی" سال‌ها از سوی کارشناسان و مسوولان مرتبط مطرح می‌شود، اما آمار و ارقام از تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان بیان نشان می‌دهد که مازندران تا تبدیل شدن به قطب صنعتی هنوز فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جبران عقب‌ماندگی‌های صنعتی چنددهه اخیر مازندران به واسطه قلمداد کردن این استان در زمره مناطق کشاورزی کشور، با وجود تغییر رویه و دیدگاه مثبت در رفع موانع فعالیت بنگاه‌های اقتصادی آنچنان باید و شاید نتوانسته است تا صنعت مازندران همچون استان‌های اصفهان و فارس جان ببخشد.

مازندران با ۲۲ شهرستان، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارد که حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند.

توسعه صنعتی مازندران با احیای واحدهای راکد

از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند.

بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل با حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال است در کنار آن ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند. مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد.

طی سال‌ها به دلایل زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی از استقرار واحدهای صنعتی در مازندران جلوگیری شد و این روند باعث شد تا استان از قافله پیشرفت‌های صنعتی در زمینه استقرار و فعالیت‌های صنایع عقب بماند.

اما با اقدامات صورت گرفته برای احیای واحدهای صنعتی و معدنی راکد و مشکل دار این مساله رو به افول و چرخ صنعت مازندران در حال روغنکاری است.

توسعه صنعتی مازندران با احیای واحدهای راکد

مدیر کل صنعت، ‌معدن و تجارت استان مازندران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳ واحد صنعتی معدنی در استان مازندران احیا شد.

نادعلی کهنسال افزود: این تعداد واحد صنعتی و معدنی با حمایت های صورت گرفته از حالت رکود خارج و به چرخه تولید بازگشته اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۷ واحد مربوط به واحدهای صنعتی و ۶ واحد مربوط به واحدهای معدنی است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت مازندران اظهار کرد: با راه اندازی این واحد ها ۵۶۹ فرصت شغلی جدید در استان مازندران بوجود آمده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha