ثبت‌نام دوره‌ جامع آموزش رباتیک دانش‌آموزی دانشگاه تهران آغاز شد

تهران - ایرنا - رئیس مرکز آموزش‌های عالی تخصصی دانشکده فنی دانشگاه تهران از آغاز ثبت نام دوره‌ جامع آموزش رباتیک دانش آموزی دانشگاه تهران خبر داد و گفت: از آبان سال جاری دانش آموزان علاقه مند می‌توانند نسبت به تعیین سطح با شرکت در مصاحبه علمی، به عضویت مرکز رباتیک دانش آموزی دانشگاه تهران درآیند.

به گزارش روز سه شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از مرکز آموزش های عالی تخصصی دانشکده فنی دانشگاه تهران، سیامک حاجی یخچالی با بیان اینکه آموزش های ارائه شده در مرکز رباتیک دانش آموزی دانشگاه تهران مطابق با استانداردهای روز بین المللی در حوزه رباتیک دانش آموزی است، افزود: دانشگاه تهران به عنوان بزرگترین مرجع علمی کشور، اولین دانشگاهی است که به فارغ التحصیلان این دوره های جامع مدرک رسمی ارائه می کند.

وی ضمن اعلام رویکرد جدید دانشگاه تهران نسبت به حضور دانش آموزان در دوره های تخصصی مورد تایید ابراز امیدواری کرد با این اقدام نوین آموزشی زمینه شکوفایی استعداد و ایجاد انگیزه مضاعف در بین دانش‌آموزان نخبه کشور هرچه بیشتر فراهم شود و در آینده شاهد حضور آنان به عنوان دانشجویانی کارآمد در دانشگاه تهران باشیم.

رئیس مرکز آموزش های عالی تخصصی دانشکده فنی دانشگاه تهران همچنین با بیان اینکه محتوای آموزشی این پودمان ها بر اساس استاندارهای بین المللی و مورد تایید دانشگاه تهران است، افزود: در طول آموزش قطعات تخصصی تر و به‌روز مورد استفاده قرار می گیرند.

وی ادامه داد: آموزش ها بر اساس لیگ های معتبر داخلی و بین المللی مانند ربات های مسیر یاب، ربات جنگجو هوشمند، ربات حل ماز خواهد بود و علاوه بر این دانش آموزان با نرم افزار های شبیه ساز ربات همچون ربات cospace، برنامه های آردوینو، پایتون، میکرو پایتون و نرم افزار های طراحی بدنه ربات آشنا می شوند.

به گفته حاجی یخچالی، دانش آموزان پس از گذراندن هر پودمان و سنجش پایانی آن مدرک رسمی دانشگاه تهران را کسب می کنند و شرکت در دوره‌های جامع آموزش رباتیک صرفا از طریق مصاحبه تخصصی انجام خواهد شد.

وی از علاقه مندان به شرکت در دوره‌های جامع آموزش رباتیک دانش آموزی خواست مشخصات خود را به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۰۰۶۰۰۰۰ پیامک کرده تا پس از ثبت اولیه جهت انجام مصاحبه تخصصی از آنان دعوت به عمل آید.

رئیس مرکز آموزش های عالی تخصصی دانشکده فنی دانشگاه تهران در ادامه تصریح کرد:در مصاحبه تخصصی صورت گرفته صرفا استعداد و علاقه مندی دانش آموزان در سطوح مبتدی و پیشرفته مورد سنجش قرار می‌گیرد و معیار انتخاب و تعیین سطح برای عضویت در مرکز رباتیک دانش آموزی دانشگاه تهران دانش و اطلاعات حوزه رباتیک خواهد بود.

وی یادآورشد: مرکز رباتیک دانش آموزی تنها مرجع رسمی ارائه آموزش رباتیک بنابر استاندارد دانشگاه تهران است که زیر نظر دانشکده فنی مهندسی دانشگاه تهران به فعالیت می‌پردازد و سایر مؤسساتی که به هر نحو و عنوان در دانشگاه تهران فعالیت دارند به هیچ وجه مورد تایید نیستند.

به گزارش ایرنا مردادماه امسال تیم ملی رباتیک دانش آموزی رده ۷ تا ۱۷ سال ایران با درخشش خود در مسابقات جهانی پکن عملکرد بهتری نسبت به دوره قبل داشت و توانست در مجموع امتیازبندی (technical Report) همچون دوره قبل به مقام دومی تیمی این رقابت ها دست یابد.

در این مسابقات تیم ملی رباتیک دانش آموزی رده زیر ۱۷ سال ایران متشکل از ۴۸ دانش آموز نخبه در قالب ۱۶ گروه سه نفره در پنج لیگ راگبی، فوتبالیست، سومو، خلاقیت و مجموع امتیازبندی حاضر شده بود.

در این رقابت ها، چین در جایگاه اول، ایران دوم و رومانی بر سکوی سوم ایستاد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha