برنامه‌های پیشگیرانه مقابله با بحران کم‌آبی در قلب تهران

تهران بزرگ - ایرنا - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۲ تهران گفت: در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مقابله با بحران کم‌آبی و تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز طرح احداث مخزن ۲ هزار مترمکعبی در محدوده میدان هرندی اجرایی و عملیاتی شد.

فرزاد هنرور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بحران کم‌آبی و خشکسالی، کاهش نزولات آسمانی و تغییرات اقلیمی و همچنین کاهش سطح‌ایستایی آب‌های زیرزمینی، از این رو اتخاذ تدابیر، برنامه‌ریزی و مدیریت منابع آبی به عنوان الزامات اساسی در این حوزه محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: در چنین شرایطی در عمل استفاده از آب‌های زیر زمینی برای آبیاری فضای سبز، در سال‌های اخیر با چالش و مشکل جدی مواجه بود و سال‌های آینده نیز این امکان وجود دارد که این منابع بطور کامل از دسترس خارج شود بنابراین باید از میزان آب موجود برای مصرف شهروندان شهر تهران، به بهترین شیوه مدیریت کرد و مصرف بهینه داشت زیرا از آب سدها و سایر منابع آبی باارزش تامین می‌شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۲ تهران ادامه داد: طبیعی است که پس از این مرحله، پساب تولید شده توسط ساکنان شهر در تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب مورد پالایش قرار گرفته و به نحو دیگری به چرخه مصرف باز می‌گردد؛ این پساب تصفیه شده (غیر شرب) هیچ کاربرد و مصرف انسانی ندارد و تنها مورد استفاده فضای سبز برای آن پیش‌بینی شده است.

برنامه‌های پیشگیرانه مقابله با بحران کم‌آبی در قلب تهران

وی افزود: شهرداری منطقه ۱۲ در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مقابله با بحران کم‌آبی و خشکسالی و همچنین تامین منابع آبی مورد نیاز به منظور آبیاری فضای سبز و درختان، احداث مخزن ۲ هزار مترمکعبی برای ذخیره‌سازی آب غیرشرب را در محدوده میدان هرندی آغاز کرده تا پس از پایان این طرح ضمن دریافت سهمیه پساب تصفیه شده از شرکت آب و فاضلاب، نسبت به ذخیره‌سازی در این مخزن و در مراحل بعدی پمپاژ و ارسال به مخازن کوچکتر در سطح منطقه اقدام شود.

علیرضا حسیبی رییس اداره فضای سبز منطقه ۱۲ تهران نیز در این باره‌ گفت: طرح احداث مخزن ۲ هزار متر مکعبی در محدوده جنوب منطقه و در نزدیکی میدان هرندی واقع شده و در حال اجراست اما پیش از این نیز به منظور انتقال و توزیع آب غیرشرب از این مخزن برای استفاده فضای سبز سطح منطقه، تعداد ۱۲ مخزن بتنی ۲۵۰ مترمکعبی و همچنین حدود ۴۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری در این منطقه اجرا شده است.

به گزارش ایرنا، معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه ۱۲ تهران بنابه درخواست معاونت امور شهری این منطقه، پس از نظر مشاوران ذیصلاح و کارشناسان سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران و تصویب بودجه و اعتبار مربوطه، این طرح از طریق حوزه فنی و عمران آغاز شده و طبق پیش‌بینی‌ها و افق آینده تا یکسال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha