مردم خیر کاشان ۲۰ میلیارد ریال به دانش‌آموزان نیازمند کمک کردند

کاشان- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان گفت: مردم نیکوکار شهرستان امسال در جشن عاطفه‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال به‌صورت نقدی و غیرنقدی به دانش‌آموزان نیازمند کمک کردند.

محسن حمیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۹ میلیارد ریال از این مبلغ به‌صورت نقدی و ۱۱ میلیارد ریال به‌صورت غیر نقدی توسط کمیته امداد، مراکز نیکوکاری، پایگاه‌های سطح شهرها و مدارس شهرستان جمع‌آوری شد.

وی خاطرنشان کرد: جشن عاطفه‌ها از نیمه دوم شهریور تا نیمه نخست مهر امسال با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت و فرهنگسازی درباره نیکوکاری و حمایت از نیازمندان جامعه برگزار شد.

حمیدی با اشاره به همراهی مطلوب خیران کاشان مانند سال‌های گذشته در برگزاری این رویداد، اظهار کرد: علاوه بر برپایی پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در مصلای نماز جمعه، معابر و میدان‌ها در بیشتر مدارس شهرستان نیز میزبان جشن عاطفه‌ها بودیم.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان گفت: امسال با هم‌افزایی با برخی از موسسه‌های خیریه شهرستان تلاش شد تا با جلوگیری از موازی‌کاری، کمک‌های تحصیلی و نوشت‌افزار به‌صورت عادلانه‌تر بین مددجویان و نیازمندان توزیع شود.

حمیدی با بیان اینکه حدود یک‌هزار و ۲۵۰ دانش‌آموز تحت‌ حمایت این نهاد و برخی از آن‌ها جزو فرزندان ایتام و محسنین هستند، تصریح کرد: امسال همه دانش‌آموزان تحت حمایت بسته تحصیلی دریافت کردند.

کاشان دارای ۲ اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) در مرکز شهرستان و راوند است و در مجموع ۶ هزار و ۷۳۰ خانوار زیر چتر حمایتی آن قرار دارند که نزدیک به ۶۵ درصد افراد زیرپوشش، زنان سرپرست خانوار هستند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha