۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۱۶
کد خبر: 85629084
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نکوداشت سرو سرافزار سمنان + فیلم

۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۱۶
کد خبر: 85629084
نکوداشت سرو سرافزار سمنان + فیلم

سمنان - ایرنا - مردم ولایت‌مدار نقاط مختلف سمنان با حضور پرشور در آیین نکوداشت ابوشهید آیت‌الله عبدالرحیم صادقی شهمیرزادی و شهید سردار احمد صادقی شهمیرزادی، با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند و «احمدآقا» را سرو سرافراز این دیار نامیدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حاضران در آیین نکوداشت ابوشهید آیت‌الله عبدالرحیم صادقی شهمیرزادی و شهید سردار احمد صادقی شهمیرزادی طی روز سه‌شنبه با شنیدن رشادت‌های احمدآقا به عنوان فرمانده لشکر زرهی، او را نخبه جنگی نامیدند.

احمدآقا فرمانده جوان نخبه و خوش‌فکری بود که با تانک‌های غنیمتی دشمن نخستین گردان زرهی را تشکیل داد و تنها دارایی‌اش سربند و عشق به امام حسین(ع) بود.

محمدرضا صادقی شهمیرزادی تنها فرزند احمدآقا در این آیین با بغضی در گلو از حسرت آغوش پدرش اما دلی قرص و محکم گفت: پدربزرگم، پدر شهیدم را با نام احمدآقا یاد می‌کرد و به همین دلیل در خانواده پدرم را با نام احمدآقا می‌شناسند.

نکوداشت سرو سرافزار سمنان + فیلم

احمدآقا فرمانده شجاع و خوش‌رو

سردار دلاور شهید احمد صادقی شهمیرزادی در سال ۱۳۶۳ در سن ۲۳ سالگی ازدواج کرد و در سال ۱۳۶۵ در سن ۲۵ سالگی زمانی که پسرش حدود یکسال سن داشت به سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) پیوست.

احمدآقا نماز را اول وقت می‌خواند، اهل نماز شب و شب‌زنده‌داری و فردی آرام و باوقار، انسانی آرام و خوش‌خلق بود و با مسائل با آرامش برخورد می‌کرد و از خصوصیاتش صبر و خویشتن‌داری در سختی‌ها بود.

احمدآقا با وجود مسوولیت سنگین فرماندهی گردان زرهی عصبانی نمی شد، به کسی تندی نمی‌کرد و چهره‌اش بشاش و صمیمی بود. با خویشاوندان بسیار خوش اخلاق و کم‌حرف بود و همه آشنایان و دوستان او را به عنوان فردی پرکار و کم‌حرف می‌شناختند.

ایمان محوری رمز پیروزی در دفاع مقدس

مشاور ارشد ستاد کل نیروهای مسلح و از فرماندهان دوران دفاع مقدس در این مراسم با بیان اینکه جنگ شبانه و عملیات‌های غافلگیرانه در هشت‌سال جنگ تحمیلی مورد توجه بود، افزود: تفکر ایمان محور بر تجهیزات محور در مقابل دشمن مورد توجه رزمندگان هشت‌سال جنگ تحمیلی بود.

نکوداشت سرو سرافزار سمنان + فیلم

سردار سرتیپ فتح‌الله جعفری با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی فرمانده گردان زرهی شهید صادقی شهمیرزادی اضافه کرد: کم‌حرف، کم‌ادعا و شجاع، همچنین سخنانش سنجیده و دقیق بود.

به گفته این فرمانده دوران دفاع مقدس، شهید صادقی شهمیرزادی فرمانده گردان لشکر زرهی بود که در صحنه نبرد در کنار رزمندگان جنگید و به شهادت رسید.

سردار جعفری اظهار کرد: دفاع مقدس الگویی از موفقیت در مقابله با دشمنان تا بیخ دندان مسلح است.

به گزارش ایرنا، شهید سردار احمد صادقی شهمیرزادی فرزند رحیم و فاطمه از شهیدان دفاع مقدس دیار دارالمرحمه در شهمیرزاد از توابع شهرستان مهدیشهر است.

این فرمانده جوان خوش‌فکر با تانک‌های غنیمتی دشمنان گردان زرهی لشکر تشکیل داد و به قلب ارتش دژخیم زد.

شهید صادقی شهمیرزادی دوازدهم مهر ۱۳۴۰ در شهمیرزاد در خانواده‌ای دیندار و پایبند به احکام اسلامی متولد شد.

پدرش از روحانیان فاضل و برجسته حوزه علمیه بود و بر این پایه، او از همان کودکی و نوجوانی با مسایل مذهبی آشنا شد، علاقه زیادی به مطالعه داشت و بیشتر اوقات فراغت آثار شهید مطهری و دکتر بهشتی را مطالعه می‌کرد.

مرحوم آیت‌الله آقا شیخ عبدالرحیم صادقی شهمیرزادی ۱۳۰۸ هجری شمسی برابر با رمضان المبارک ۱۳۴۸ قمری دیده به جهان گشود، استاد حوزه علمیه و یار دیرین امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و پدر سردار شهید احمد صادقی شهمیرزادی بود.

گردان زرهی شهید احمد صادقی شهمیرزادی نقشی مهم و سرنوشت‌ساز در پیروزی مدافعان اسلام در نبرد با دشمن داشت و سرانجام بیست و پنجم دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج در حالی که دستگاه‌های مهندسی رزمی را برای احداث خاکریز در حین عملیات بین نیروهای خودی و دشمن در جزیره بوارین در خاک عراق هدایت می‌کرد، خمپاره دشمن سینه و پهلویش را شکافت و به دوستان شهیدش پیوست.

پیکر مطهر شهید صادقی شهمیرزادی در گلزار شهدای شهمیرزاد به خاک سپرده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha