۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۷:۲۴
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85629250
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استرالیا کشتار غیرنظامیان غزه، توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

تهران- ایرنا- استرالیا ، کشتن غیرنظامیان بی گناه توسط رژیم صهیونیستی در عملیات اخیر علیه «غزه» را محکوم کرده و وضعیت انسانی در شمال غزه را «غیرقابل قبول» توصیف کرد.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از "الجزیره انگلیسی" پنی وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا، در پیامی در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: «از مقامات استرالیا خواسته ام که نگرانی‌های ما را مستقیماً به اسرائیل منتقل کنند.»

بیانیه کوتاه وانگ پس از آن منتشر شد که دولت استرالیا با انتقاد گروه‌های امدادی به دلیل اقدام آشکار دولت استرالیا علیه جنایت های رژیم صهیونیستی در میان بحبوحه محاصره مداوم شمال غزه که ده‌ها هزار غیرنظامی در آن گرفتار شده اند، مواجه شده است.

وونگ در ماه اوت گفته بود که تحقیقات دولت استرالیا نشان داده قتل زومی فرانکام استرالیایی و شش نفر از همکارانش در سازمان موسوم به آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه نتیجه "شکست های جدی" ارتش اسرائیل بوده است و استرالیا به تلاش برای مطرح کردن "هر گونه اتهام جنایی مناسب" ادامه خواهد داد.

در حالی که استرالیا پیش از این تحریم ها و ممنوعیت سفر علیه شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی از جمله گروه شهرک نشینان افراطی موسوم به "هیلتاپ یوت" اعلام کرده بود، اما اقدامات مشخصی در رابطه با جنگ رژیم اشغالگر اسرائیل علیه غزه انجام نداده است.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از یک سال از آغاز جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که در طول یک سال گذشته، رژیم صهیونیستی ۴۲هزار و ۳۴۴ نفر را در نوار غزه به شهادت رساند که ۶۰ درصد آن ها زن و کودک هستند.

براساس این گزارش، شمار مجروحان نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون به ۹۹ هزار و ۱۳ نفر رسید.

رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان غزه ادامه می دهد.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha