کشاورزان در مناطق کوهستانی مازندران کلزا نکارند

ساری- ایرنا- معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان این که، زمان کشت کلزا در مناطق کوهستانی استان به پایان رسید، گفت: کشاورزان از ادامه بذرپاشی این محصول در ارتفاعات خودداری کنند اما در مناطق جلگه‌ای استان کماکان عملیات کشت و کار ادامه دارد.

خلیل حقیقی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: قرارداد زراعت کلزا در سطح ۱۱ هزار و ۱۵۰هکتار از اراضی مازندران منعقد شد.

وی با اشاره به توزیع ۵۴ تن بذر در مناطق کوهستانی و دشتی مازندران، افزود: تاکنون بیش از ۵ هزار هکتار از مزارع زیر کشت کلزا رفت و بقیه در حال انجام است.

معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: زمان کشت کلزا در استان مازندران از دهه اول مهر تا ۱۰ آبان‌ماه است که در مناطق کوهستانی از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه بوده که به پایان رسیده است.

حقیقی با تأکید بر توجه به بحث مدیریت تغذیه، خاطرنشان کرد: توجه به این موضوع موجب شده گیاه در برابر عوامل خسارت‌زا مقاومت لازم را داشته باشد.

کشاورزان در مناطق کوهستانی مازندران کلزا نکارند

معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بحث بیمه مورد تأکید است؛ چراکه دولت در قالب پوشش بیمه‌ای می‌تواند از اراضی حمایت کند؛ در غیر این صورت غرامتی پرداخت نخواهد شد.

مازندران با تولید سالانه بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی حدود ۱۱درصد ارزش افزوده و هفت درصد تولیدات بخش کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

دولتمردان در مازندران یکی از اولویت‌های خود را توسعه این بخش اعلام کرده و اینک با پیگیری مسوولان ملی و استانی تلاش بر این است تا این ظرفیت بیش از پیش شکوفا شود.

در این بین برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود.

همچنین طبق آمارهای رسمی، مجموع باغ های مرکبات مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغات مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha