استاندار فارس: مشوق‌های ویژه برای رونق تولید در نظر گرفته شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس، بر لزوم متناسب سازی تولیدات استان با شرایط و ظرفیت‌های موجود در آن تاکید کرد و گفت: معتقدم برای تغییر و تحولات در این حوزه باید تسهیلات فراوان و مشوق‌های ویژه در نظر گرفته شود.

به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری، در جمع مدیران حوزه اقتصادی استان در شیراز افزود: اگر به دنبال رقابت با بازارهای جهانی هم هستیم قطعا باید خود را به فناوری‌های نوین، پیشرفته و به روز مجهز کنیم.

وی ادامه داد: امروز کشور در شرایط خاصی قرار دارد و آثار تحریم‌های ظالمانه نیز زندگی مردم را دچار مشکل کرده و بنا براین باید بهترین راهکارها و مسیرها را برای کاهش مشکلات و رفع محدودیت‌ها اتخاذ کنیم و در پیش گیریم.

او اظهار کرد: استان فارس از دهه ۴۰ تا اواسط دهه ۶۰ شمسی با توجه به رونق اقتصادی که در آن شکل گرفته بوده پذیرای تعداد قابل توجهی مهاجران بوده است.


استاندار فارس، مهاجرت روستاییان به شهرها را یک زنگ خطر دانست و گفت: اگر نگاه به روستاها بر اساس قاعده نظام سکونت نباشد حوزه تولید به راحتی حذف و جای خود را به سایر حوزه‌ها خواهد داد.

امیری افزود: لذا باید شرایط در تمامی بخش ها به گونه‌ای در روستاها فراهم شود که شاهد ماندگاری جمعیت روستایی در روستاها و حتی شکل گیری مهاجرت معکوس و بازگشت به روستاها باشیم.

وی ادامه داد: امروز روند تحولات در دنیا شتاب بسیاری به خود گرفته و قطعا هر کشوری که نتوانند خود را با این روند شتابان همراه کند در مسیر پیشرفت، توسعه و تحول عقب خواهند ماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha