۸۰ میلیارد ریال صرف تجهیز مجتمع‌های فرهنگی خلخال می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: ۸۰ میلیارد ریال اعتبار امسال برای تجهیز مجتمع‌های فرهنگی هنری شهرهای کلور و هشجین شهرستان خلخال اختصاص یافته و استفاده از این مکان‌ها به شهرداری‌ها واگذار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر رجبی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی واگذاری ساختمان مجتمع‌های فرهنگی هنری به شهرداری‌های شهرهای کلور و هشجین در فرمانداری خلخال اظهار کرد: اعتبار یاد شده، از محل اعتبارات ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین و با تجهیز ساختمان مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرهای مذکور، زمینه فعالیت گروه‌های هنری، فرهنگی و قرآنی فراهم خواهد شد.

وی افزود: تصمیم دولت بر واگذاری مجتمع‌های فرهنگی و هنری به بخش خصوصی است اما واگذاری به بخش خصوصی در این دو شهر کم‌برخوردار توجیه اقتصادی ندارد و با توجه به کمبود نیروی انسانی ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل تصمیم به واگذاری مجتمع‌ها به شهرداری‌های کلور و هشجین گرفته است.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از بلااستفاده ماندن، تخریب یا تغییر کاربری مجتمع‌های یاد شده، واگذاری آنها به شهرداری‌، بهترین تصمیم است و این دو مجتمع با ترک تشریفات به شهرداری و شورای شهر این دو شهر واگذار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: این اداره کل در طول فعالیت مجتمع‌ها از حمایت‌های مادی و تامین نیازهای تجهیزاتی آنها دریغ نخواهد کرد.

فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: عملیات اجرایی مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرهای کلور و هشجین در دولت یازدهم در سال ۱۳۸۹ آغاز و در دولت دوازدهم متوقف شد.

سیدجواد یحیی‌زاده افزود: در دولت سیزدهم با توجه به تامین اعتبار از منابع استانی و ملی، ساختمان آنها تکمیل و در هفته دولت امسال افتتاح شد و برای پیشگیری از بلااستفاده ماندن مجتمع‌ها به دلیل کمبود نیروی انسانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهتر است به شهرداری‌ها واگذار شود.

فرماندار خلخال اظهارامیدواری کرد با اقدام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، فرایند واگذاری و همچنین تجهیز مجتمع‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

شهرستان خلخال با شهرهای کلور و هشجین در جنوب استان اردبیل واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha