عملیات تخصصی RI واحد گازی نیروگاه «جندر» سوریه پایان یافت

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران گفت: عملیات تخصصی RI واحد گازی نیروگاه جندر سوریه به پایان رسید و در حال ارسال به کشور مقصد است.

مسعود مرادی درباره اقدام‌های فنی و مهندسی صورت‌ گرفته بر روی این واحد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: دمونتاژ تجهیزات توربو کمپرسور، تست و اندازه‌گیری یک‌هزار و ۷۲۳ عدد پره روتور و همچنین ساخت و جاگذاری ۱۶۹ پره ساخت این شرکت به‌جای پره‌های معیوب ژاپنی در کنار ساخت ایربافل روتورو، فعالیت رانات گیری، ماشین‌کاری و عملیات فوق‌تخصصی بالانس دینامیکی در خلاء در محل مجتمع بالانس و ارتعاشات شرکت با موفقیت به پایان رسید.

وی ادامه‌داد: این واحد هم اکنون در حال ارسال به کشور سوریه است.

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران خاطرنشان کرد: این واحد گازی با ظرفیت ۱۲۵ مگاوات توسط شرکت میتسوبیشی ژاپن نصب و راه‌اندازی شده بود که عملیات RI و ساخت قطعات یدکی آن به شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران واگذار شد.

مرادی گفت: این موفقیت علاوه بر اثبات توان و حقانیت دانش مهندسی ایرانی، به ارزآوری ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار یورویی منتج شده است.

وی به تلاش برای صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور اشاره کرد و گفت: سهم دانش و فناوری در صادرات کشور به‌ عنوان یکی از معیارهای تحقق اقتصاد مقاومتی مطرح بوده و موارد عام آن صادرات تجهیزات فناورانه و یا صادرات خدمات فنی و مهندسی در جهت توسعه و تقویت اقتصادی مطرح است.

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران افزود: بنابراین شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در ادامه تحقق تکالیف ذاتی خود در پایداری شبکه برق کشور با اتکا به توان و تخصص و دانش بومی کارکنان ورود به بازار بین‌المللی و منطقه را یکی از تکالیف خود هدف‌گذاری کرده است که انجام موفق عملیات تخصصی RI واحد گازی نیروگاه جندر سوریه و ارسال آن به کشور مبدا یکی از ده‌ها اقدام موفق این شرکت در این عرصه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha