آغاز کشت پاییزه غلات در گیلانغرب

قصرشیرین- ایرنا- کشت پاییزه غلات در سطح ۳۸ هزار و ۴۵۰ هکتار از مزارع کشاورزی دیم و آبی شهرستان گیلانغرب آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغازه کشت غلات پاییزه در گیلانغرب، گفت: امسال در سطح ۳۸ هزار و ۴۵۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان، غلات دیم و آبی کشت می شود که از این میزان اراضی، ۱۶ هزار و ۴۰۰ هکتار در مناطق گرمسیر و مابقی نیز در حوزه سردسیر این شهرستان قرار دارد.

سعید حیدرپور با بیان اینکه کشت در مزارع دیم مناطق سردسیر شروع شده و در مناطق گرمسیر نیز آذرماه آغاز می شود، افزود: از میزان کشت پیش بینی شده ۲۱ هزار هکتار گندم دیم، ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار گندم آبی، ۹ هزار هکتار جو دیم، یک هزار و ۵۰۰ هکتار کلزا و ۳۵۰ هکتار چغندرقند است.

وی اظهار کرد: بذور اصلاح و ضدعفونی شده متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه که مورد تایید مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه باشد به مقدار کافی تامین و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: برای حمایت از کشاورزان و در راستای بهبود تولید و نظارت بر عملکرد و مراحل کاشت، داشت و برداشت تعداد ۳۰ نفر کارشناس در مراکز دهستان ها و مدیریت شهرستان درنظر گرفته مستقر شده‌اند و سوخت و نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز کشاورزان نیز تأمین شده است.

حیدرپور ادامه داد: پیش بینی می شود در صورت وضعیت مناسب جوی و تراکنش بارش ها حدود ۶۵ هزار تن گندم در سال آینده برداشت شود.

او گفت: از کشاورزان می خواهیم که نسبت به بیمه محصولات خود در مزارع کشاورزی اقدام کنند که در مزارع دیم تحت عنوان جهش تولید و در مزارع آبی با عنوان کشت قراردادی، بیمه نامه منعقد می شود و می تواند ضرر و زیان و خسارت وارده احتمالی بر اثر حوادث طبیعی به مزارع را جبران کند.

گیلانغرب ۴۱ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد که سالیانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

این شهرستان در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha