رکورد تولید گندم در سنقرکلیایی شکسته شد

کنگاور- ایرنا- رییس اداره جهاد کشاورزی سنقرکلیایی گفت: با برداشت بیش از ۱۳۲ هزار تن گندم از مزارع کشاورزی، رکورد ۳۰ ساله تولید و خرید گندم در این شهرستان شکسته شد.

عبدالله خسروی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در سال زراعی قبل بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی سنقرکلیایی زیر کشت گندم رفت که ۶۲ هزار هکتار دیم و مابقی آبی بود.

وی با اشاره به تولید بیش از ۱۳۲ هزار تن گندم در شهرستان سنقرکلیایی، خاطرنشان ساخت: از این میزان ۱۱۸ هزار و ۴۰۰ تن به ۹ مرکز خرید شهرستان تحویل داده شد که هم از نظر تولید و هم خرید در تاریخ کشاورزی سنقر بی‌سابقه بوده است.

خسروی متوسط عملکرد برداشت گندم از مزارع دیم این شهرستان را هزار و ۵۰۰ تن عنوان کرد و افزود: از مزارع آبی گندم نیز چهار هزار و ۵۰۰ تن گندم برداشت شده و این درحالی است که سطح زیر کشت امسال نسبت به سال‌های قبل کمتر بوده است.

رییس جهاد کشاورزی سنقرکلیایی یادآور شد: یکی از مهمترین دلایل این افزایش تولید در کنار بارندگی‌های سال گذشته، تغذیه و کوددهی مناسب و به موقع کشاورزان و مبارزه اصولی با عوامل خسارت زا از جمله سن و سایر بیماری ها بود.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی مشتمل بر ۱۰۰ هزار هکتار دیم، ۲۰ هزار هکتار آبی، سه هزار باغات در شهرستان سنقرکلیایی وجود دارد که گندم، نخود دیم و آفتابگردان مهمترین محصولات تولیدی آن محسوب می‌شوند.

شهرستان سنقرکلیایی در ۸۵ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه افزون بر ۹۱ هزار نفر جمعیت دارد.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha