۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 890
کد خبر: 85629667
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار: آماده همکاری برای ارتقای زیرساخت‌های پزشکی و درمانی یزد هستیم

یزد- ایرنا - استاندار یزد گفت: آمادگی هرگونه همکاری و حمایت برای ارتقاء زیرساخت‌های پزشکی و درمانی در این حوزه حساس را داریم و رویکرد تقویت توریست درمانی در اولویت برنامه توسعه ماست.

به گزارش ایرنا " محمدرضا بابایی" روز چهارشنبه در مراسم آغاز بکار کنگره ملی جراحان مغز و اعصاب در یزد افزود: اعتقاد داریم با تکیه بر تخصص و توانمندیهای پزشکان گرانقدر می توانیم گامهای بزرگی در زمینه بهبود سلامت عمومی و کاهش آلام بیماران برداریم.

وی اظهار کرد: یزد امروز نیز در بحث مهم و اساسی توریست درمانی گامهای بلندی را برداشته است و به واسطه نام و بلندای پزشکان حاذق و توانایش یکی از مسیرهای توسعه خود در این زمینه تعریف کرده است.

وی تصریح کرد: یزد بعنوان یکی از قطب‌های درمان کشور بخاطر تعهد و تخصص پزشکان از دیر باز مطرح بوده است که نمونه برجسته آن پزشک حاذق و توانا و انسان وارسته دکتر "حاجب مرتاض" است که بعید می دانیم کسی وی را نشاسد که خدمات این پزشک در استان یزد چشمگیر است ، نمونه این پزشکان مایه افتخار استان و کشور می باشد.

بابایی خاطرنشان کرد: جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات از جمله پیچیده ترین شاخه های پزشکی به شمار می رود و این حوزه نه تنها با چالش های علمی بلکه با پیچیدگی های اخلاقی و انسانی مواجه و جراحان و پزشکان این حوزه هر روز با تصمیم گیری های حساسی روبرو هستند.

وی ادامه داد: دانش و تخصص شما جراحان متخصص، منبع امید برای هزاران بیمار است که با مشکلات و اختلالات عصبی و ستون فقرات دسته پنجه نرم می کنند.

استاندار یزد با بیان اینکه یزد همواره در مسیر علم و دانش و پژوهش پیشتاز بوده و هست اظهار کرد: برگزاری این چنین کنگره‌های فرصتی برای ارتقاء سطح دانش و درمان در سطح کشور و منطقه است.

بابایی ضمن قدردانی از برگزار کنندگاه کنگره یاد شده افزود: این کنگره فرصتی برای تبادل نظر دانش و تجربیات و قطعا تاثیرات مثبتی در ارتقاء اعمال جراحی و بهبود سلامت جامعه خواهیم داشت.

وی یادآور شد: امیدواریم این کنگره با دستاوردهای علمی و اثرات ماندگاری داشته باشد و شاهد پیشرفت های بیشتری در این حوزه باشیم.

استاندار یزد همچنین در ادامه از بخش اورژانس بیمارستان شهید صدوقی(ره) به منظور خداقوت به کادر درمان و نیز بررسی نحوه خدمات رسانی و مسائل این مجموعه بازدید کرد.

دبیر اجرایی کنگره ملی جراحان مغز و اعصاب ایران ، هدف اصلی از برگزاری این کنگره را بهره گیری از تجارب ارزشمند جراحان مغز و اعصاب وستون فقرات در سطح بین المللی و ملی و معرفی رویکردهای جدید تشخیصی و درمانی در حیطه های مختلف جراحی مغز و اعصاباعلام کرد.

دکتر "مهران مرتاض" با بیان اینکه در این کنگره جراحان مغز و اعصاب از سراسر کشور حضور دارند افزود: در کنگره یاد شده پنل های تخصصی در زمینه ستون فقرات ، عروق مغزی و غیره ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: این کنگره به مدت سه روز با حضور ۵۰۰ جراح مغز و اعصاب و متخصصان مرتبط به این رشته توسط انجمن جراحی مغز و اعصاب و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha