مخالفت فرماندار بهارستان با احداث آرامستان تهران در نسیم‌شهر

بهارستان - ایرنا - ساخت آرامستان ۲۰۰ هکتاری در نسیم‌شهر (از توابع شهرستان بهارستان) که از چند ماه پیش توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران مطرح شده بود مخالفت فرماندار بهارستان را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالله نوحی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از برگزاری جلسه ای ۲ روز پیش در شهر تهران و به منظور حل این مساله خبر داد و گفت: در این جلسه مخالفت صریح خود را با احداث آرامستان تهران در نسیم شهر اعلام کردیم، چرا که بهارستان یک شهرستان مستقل است و شهرداری و شورای شهر تهران نمی توانند برای این منطقه تعیین تکلیف کنند.

وی ادامه داد: بهارستان یک شهرستان متراکم است و درحالی که پنج درصد جمعیت استان تهران را در خود جای داده، اما نیم درصد مساحت استان را دارد و به همین دلیل عنوان متراکم ترین و پرجمعیت ترین نقطه کشور را به خود اختصاص داده و شهر تهران نمی تواند مسایل و مشکلات این منطقه خاص را نادیده بگیرد و مسایل پایتخت را به اینجا سرازیر کند.

فرماندار بهارستان همچنین از مخالفت محیط زیست و امور آب منطقه ای با احداث آرامستان در نسیم شهر خبرداد و افزود: محلی که برای ساخت آرامستان تهران پیش بینی کرده اند بین ۲ رودخانه سالور و سیاه آب است و در حریم بستر رودخانه قرار دارد که نمی شود در آن چیزی احداث کرد.

نوحی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینها، ما ملاحظات فرهنگی و اجتماعی داریم و اگر پهنه و زمینی هم در بهارستان باشد ، برای نیازهای آتی شهرستان باید در نظر گرفته شود.

فرماندار بهارستان تاکید کرد: ما مخالفت مسئولان شهرستان را هم در جلسه ۲ روز پیش و هم در مکاتبه با استاندار تهران اعلام کردیم و هر تصمیمی در این خصوص از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران فاقد وجاهت قانونی است.

شهرستان بهارستان با ۷۵۰ هزار نفر جمعیت یکی از متراکم ترین شهرستان های جنوب غرب استان تهران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha