ژاپن نسبت به تشدید تنش در شبه جزیره کره هشدار داد

تهران- ایرنا- ژاپن به عنوان یکی از نزدیک‌ترین کشورها به شبه جزیره کره، نسبت به تشدید تنش در این منطقه هشدار داد درحالیکه لفاظی‌های سئول و پیونگ‌یانگ علیه یکدیگر به مرحله خطرناکی نزدیک شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت ژاپن روز چهارشنبه و پس آنکه کره شمالی بخش‌هایی از جاده‌ها و راه‌آهن‌های نمادین بین کره‌ای را روز گذشته منفجر کرد، نسبت به تشدید تنش در شبه جزیره کره هشدار داد .

کازوهیکو آئوکی، معاون دبیر ارشد کابینه ژاپن گفت: این فعالیت‌های کره شمالی می‌تواند تنش‌ها را بین جنوب و شمال افزایش دهد و مهم است که این منجر به تشدید تنش نشود.

ارتش کره جنوبی گفته است که کره شمالی روز سه شنبه جاده‌ها و راه آهن‌هایی را در خاک خود منفجر کرده و سئول در پاسخ به آن یک عملیات «ضد آتش» انجام داده است.

ارتش پیونگ یانگ هفته گذشته وعده داد که به طور دائمی مرزهای خود را با کره جنوبی مسدود خواهد کرد. این اظهارنظر در حالی مطرح شد که کره شمالی ماه‌ها مشغول مین‌گذاری و ساخت موانع ضد تانک بود و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز سئول را «دشمن اصلی کشورش» اعلام کرده بود.

کره شمالی اوایل هفته از پرواز هواپیماهای بدون سرنشین حامل اعلامیه‌های تبلیغاتی بر فراز پیونگ یانگ، خبر داد. پس از آن کیم یک نشست امنیتی برای هدایت یک طرح «اقدام فوری نظامی» در پاسخ به آن ترتیب داد.

آئوکی در یک نشست خبری در توکیو گفت: دولت ژاپن نهایت تلاش خود را برای جمع آوری، تجزیه و تحلیل و نظارت بر اطلاعات لازم در مورد تحولات آینده در کره شمالی انجام خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha