سامانه «نگارستان» دانشگاه علم و صنعت رونمایی شد

تهران- ایرنا- رئیس سازمان دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری «سامانه نگارستان دانشگاه علم و صنعت ایران» سامانه‌ای برای تجمیع اطلاعات فعالیت‎‌های فرهنگی اعضای هیات‌علمی، کارکنان و دانشجویان را رونمایی کرد.

به گزارش گروه علمی ایرنا از دانشگاه علم و صنعت، سعید حبیبا پس از حضور در گردهمایی دانشجویان جدید کارشناسی دانشگاه علم و صنعت ایران ضمن تبریک به نودانشجویان، خطاب به آنها گفت: باید به نحوی درس بخوانید که اثرگذاری شما نه تنها برای کشور بلکه برای کل جهان باشد. علم هیچ مرزی ندارد و تمام گیتی زیر تلاش و همت‌هایی است که شما در آینده به ثمر می‌رسانید.

دانشگاه محل شکل‌گیری شخصیت و هویت دانشجو است. دانشجویان، دانشمندان آینده کشور و جهان هستند. شما باید ایران را بسازید و ایران به شما دل بسته است. ایران منتظر نوآوری‌ها، اختراعات و ابداعات شما دانشجویان و آینده‌سازان کشور در سطح بین‌المللی است.

وی در خاتمه به دانشجویان توصیه کرد زبان انگلیسی و یا یکی از زبان‌های روز دنیا را همچون زبان مادری، به خوبی بیاموزند تا بتوانند تحقیق و نوآوری خود را به دنیا نشان دهند و نیز توصیه استاد خود را تکرار کرد که هر روز حداقل یک آیه قرآن بخوانند و در آن تفکر کنند.

سامانه «نگارستان» دانشگاه علم و صنعت رونمایی شد

دانشگاه علم و صنعت فرصت برای کسانی که می‌خواهند در صنعت کارکنند

در ادامه مراسم رئیس دانشگاه گفت: در ۲۰ سال اخیر، دانشگاه علم و صنعت ایران مولد طراحی و ساخت اولین ماهواره دانشگاهی و تحقیقاتی کشور بوده که اولین ماهواره با نام نوید علم و صنعت، در سال ۱۳۹۰ به فضا پرتاب شد.

علی یونسیان افزود: پس از آن دانشگاه علم و صنعت ایران، ۴ ماهواره دیگر طراحی و ارائه کرد که آخرین آن با نام ظفر ۲، با دقت تصویربرداری ۱۶.۵ متر، تا پایان سال جاری به فضا پرتاب می‌شود. همچنین دانشگاه علم و صنعت ایران، نخستین توربین ملی ۲۵ مگاواتی را بالغ بر ۳۰ سال پیش طراحی و توسعه داده است. در صنعت ریلی نیز واگن ملی مترو در دانشگاه علم و صنعت ایران به طور مشترک با جهاد دانشگاهی طراحی شده است.

وی سپس به ارائه آماری از افتخارات دانشگاه در حوزه پژوهش پرداخت و به مقایسه تعداد مقالات منتشر شده در نمایه اسکوپوس و برتری این دانشگاه در سال ۲۰۲۳ در مقایسه با دو دانشگاه همتراز فنی مهندسی تهران، همچنین رتبه برتر دانشگاه در زمینه‌های ارتباط با صنعت، قراردادهای صنعتی خاتمه یافته، پایان‌نامه‌های مرتبط با قراردادهای صنعتی، مبلغ کل قراردادهای صنعتی و سرانه مقالات اساتید در پایگاه استنادی جهان اسلام اشاره کرد.

سامانه «نگارستان» دانشگاه علم و صنعت رونمایی شد


یونسیان با بیان این مطلب که در سال ۲۰۲۳، دانشگاه علم و صنعت ایران با دارا بودن ۷۰ استاد در لیست محققان پر استناد ۲ درصد برتر جهان، برترین دانشگاه صنعتی کشور است، افزود: در رتبه‌بندی تایمز، رتبه دانشگاه علم و صنعت ایران در ۴ سال پیاپی در حال بهبود است و مطابق اعلام نتایج رتبه‌بندی ۲۰۲۵ تایمز، دانشگاه علم و صنعت ایران در زمره یک درصد برتر دانشگاه‌های جهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha