شهرستان‌های خراسان رضوی دارای شناسنامه هویتی می‌شوند

تربت حیدریه - ایرنا - سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی خراسان رضوی گفت: تدوین شناسنامه هویتی شهرستان‌های این استان از مهرماه امسال آغاز شده است و تا پایان سال جاری این اقدام در چهار منطقه و با محور شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، تربت‌حیدریه و کاشمر به سرانجام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا سنگ‌سفیدی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی تربت‌حیدریه افزود: فعالیت های مربوط به شناسنامه دار شدن شهرستان‌های خراسان رضوی از اردیبهشت ماه امسال در شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی تصویب و پس از نشست های کارشناسی متعدد در مهرماه امسال، شاخص‌های تدوین این شناسنامه آماده شد.

وی ادامه داد: بر این اساس استان خراسان رضوی به هشت منطقه و در هر منطقه یک شهرستان به عنوان محور تعیین شده است.

به گفته وی، نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، کاشمر، تربت جام، درگز، قوچان و مشهد شهرستان‌های محور در تدوین شناسنامه هویتی هستند و شهرهای مجاور به عنوان بخشی از این مناطق محسوب می‌شوند.

سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی خراسان با بیان اینکه همانطور که افراد دارای شناسنامه هستند، شهرستان‌ها هم شناسنامه دار می شوند، افزود: معیارها و ویژگی‌های کلی در این شناسنامه هویتی شامل میراث فرهنگی، شناسایی و معرفی جریان های اثرگذار در شهرستان، معرفی افتخارهای خاص در طول تاریخ، بیان وقایع ملی و اسلامی و تاریخی، معرفی شهیدان شاخص شهر، هنرمندان شاخص و بزرگ و بیان افتخارات تمدنی و تاریخی شهر است.

سنگ سفیدی ادامه داد: امید است تمام فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که در شهرستان شکل می‌گیرد، با این شناسنامه یکنواخت و همگام‌سازی شده و از موازی کاری جلوگیری شود.

فعالیت های فرهنگی بایستی اثرگذار باشد

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه هم در این نشست اظهار کرد: عرصه فرهنگی جزو زمینه‌هایی است که بایستی با قدرت در آن فعالیت کرد و این اقدامات هم بایستی اثرگذار و اثربخش باشد.

علی اکبر کی‌پور افزود: در همین زمینه خط سیر تدوین شناسنامه هویتی در استان آغاز شده و شناسنامه هویتی تربت حیدریه هم در امتداد همین مسیر است تا برنامه‌های فرهنگی اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: عامل اولیه در این گونه مباحث همدلی و هماهنگی بوده که در شهرستان وجود دارد و دغدغه فرهنگی هم هست و حرکات خوبی در این زمینه انجام شده است.

فرماندار ویژه تربت حیدریه ابراز کرد: شناسنامه هویتی می‌تواند راه گشای برنامه‌ها بوده و اثربخشی خود را نشان دهد.

امام جمعه شهرستان تربت حیدریه هم اظهار کرد: نکته مهم‌تر و ضروری تر از تدوین برنامه اجرای صحیح و درست کار است و چنانچه برنامه بر روی کاغذ و طرح خوب باشد، اما در مرحله اجرا به درستی اقدام نشود بی‌فایده است.

حجت الاسلام سید محمد معلمی افزود: نهادهای شهرستانی به عنوان متولیان تهیه و تدوین شناسنامه‌دار شدن شهرستان ها باید دقت داشته باشند تا در بازه زمانی چهار ماهه آماده شود و به تصویب برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha