بانک کشاورزی استان مرکزی ۴۸ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران را پرداخت کرد

اراک - ایرنا - مدیر شعب بانک کشاورزی استان مرکزی گفت: ۴۸ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران این استان که تا پنجم مردادماه امسال گندم‌های خود را به سیلوها تحویل داده بودند، پرداخت شد.

داریوش عظیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این میزان به ۲۷ هزار بهره‌بردار پرداخت شده و ۲۹ هزار میلیارد ریال دیگر نیز در حال کارسازی و پرداخت به کشاورزان است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد جوی و بارش‌های مناسب سال زراعی گذشته، ( اول مهرماه سال گذشته تا اول مهرماه امسال)، تولید گندم در استان مرکزی به مرز ۵۰۰ هزار تن رسید و ۴۴۰ هزار تن نیز خریداری شد که این میزان نسبت به مدت مشابه قبل، ۷۳ درصد افزایش یافت.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: در سال زراعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ خسارت‌های عمومی (خشکسالی و سرمازدگی ) در استان رخ نداد و به همین دلیل میزان خسارت و غرامت نسبت به سال زراعی قبل، (۱۴۰۲-۱۴۰۱) کاهش قابل توجه داشت.

عظیمی اظهار کرد: ۵۰ میلیارد ریال غرامت‌های انفرادی زراعت از جمله سیل، تگرگ، طوفان و سرمای بهاره در برخی از نقاط استان که به صورت محدود مشاهده شده بود، پرداخت شد.

وی یادآور شد: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در مجموع در کلیه زیربخش‌های تحت پوشش بیمه کشاورزی، حدود یک‌هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال غرامت به خسارت دیدگان بیمه شده پرداخت شد که عمده خسارت با یک‌هزار و هفت میلیارد ریال مربوط به زیربخش زراعت بود.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان مرکزی افزود: سال زراعی جدید شروع شده و توصیه می‌شود که کشاورزان این استان برای بیمه محصولات خود به شعب بانک کشاورزی و یا مراکز خدمات سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

عظیمی بیان کرد: استان مرکزی از جمله اقلیم‌هایی است که در معرض حوادث قهری از جمله تگرگ، سیل و خشکسالی قرار دارد و کشاورزان می‌توانند برای مقابله با خسارات احتمالی، از بیمه کشاورزی بهره‌گیری کنند.

وی گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات این بانک نیز اگر بیمه محصولات داشته باشند، در اولویت پرداخت قرار می‌گیرند.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: این بانک بازوی اقتصادی دولت است که علاوه بر بیمه کشاورزی در تامین مالی پروژه‌های بزرگ، پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون، ازدواج و جوانی جمعیت، پنل‌های خورشیدی و پرداخت‌های غیرحضوری تسهیلات فعالیت چشمگیری دارد.

عظیمی اظهار کرد: بیش از ۴۰ سال از تاسیس صندوق بیمه کشاورزی می‌گذرد و در حال حاضر بیش از ۱۷۰ محصول و فعالیت تولیدی با بیش از ۲ هزار تعرفه بیمه‌ای تحت پوشش این صندوق است.

وی عنوان کرد: در زیربخش محصولات باغی نیز با توجه به خسارت‌های سرمازدگی بهاره امسال باغات، گرمازدگی پسته، آفتاب‌سوختگی و ترکیدگی محصول انار، در مجموع حداکثر ۱۵۰ میلیارد ریال قابل پرداخت است که در حال ثبت در سامانه جامع بیمه کشاورزی است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان مرکزی اضافه کرد: علاوه بر این در زیر بخش دام نیز در سال جاری ۲۰ میلیارد ریال و در زیر بخش طیور ۴۴ میلیارد ریال غرامت در اثر بروز عوامل تحت پوشش پرداخت شده است.

۵۲ شعبه بانک کشاورزی در استان مرکزی فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha