۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۵
کد خبر: 85630018
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: آسیب شناسی فرهنگ کار در لرستان ضروری است

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: بایدها و نبایدهای ارتقای فرهنگ کار به عنوان عوامل موثر در فرهنگ عمومی جامعه تبیین و آسیب شناسی شود.

به گزارش ایرنا ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان اظهار کرد: مردم استان به کار کردن علاقه‌مند هستند، اما باید تلاش شود موضوع فرهنگ کار به عنوان یک مفهوم در میان عموم تکرار و نهادینه شود.

وی به ضرورت ترویج فرهنگ شهادت با نامگذاری محلات و معابر با نام شهدا، تاکید کرد و گفت: نامگذاری معابر و اماکن عمومی، معرف فرهنگ، اخلاق و تمدن هر شهر است.

شفقت ادامه داد: کشور اسلامی مرهون و مدیون شهدا و ایثارگران است و مزین کردن معابر و میادین شهر به نام شهدا، موجب عزت و سربلندی ایران و جاوید ماندن این رشادت‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد: همه نهادهای فرهنگی، اعم از صدا و سیما، آموزش و پرورش، شهرداری و حتی اتحادیه‌های تاکسیرانی موظف هستند اماکنی را که به نام شهدا هستند با همان نام بکار ببرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در ادامه گفت: ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه یکی از ارکان مهم فرهنگ عمومی است و مولفه‌ها و شاخص‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در ارتقای آن اثرگذار است.

اعظم روانشاد افزود: چنانچه فرهنگ عمومی بدرستی نهادینه شود تاثیر مثبتی در تمامی ابعاد زندگی افراد، گسترش فرهنگ کار و تلاش و وجدان کاری در واحدهای اقتصادی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فرهنگ کار مقدمه اشتغال و کارآفرینی است ادامه داد: پیوند میان فرهنگ کار، آموزش و مهارت باید شکل گیرد تا زمینه آشنایی نسل جوان با محیط واقعی کسب‌ و کار پیش از ورود به بازار فراهم شود.

روانشاد با اشاره به اینکه فرهنگ کار باید از طریق مشارکت‌های اجتماعی ارتقا پیدا کند، افزود: باتوجه‌به آمار بالای بیکاری در لرستان، ورود این مساله در ۲سطح مدیران و سیاست‌گذاران ضروری است.

وی بر ضرورت تبیین و ترویج ارزشمندی نفس کار برای عموم جامعه تاکید کرد و افزود: این مساله به‌عنوان یکی از چالش‌های استان در برش فرهنگی احصا شده است که راهکارهای پیشنهادی در کارگروه‌های چهارگانه شورای فرهنگ عمومی مطرح خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha