۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۲۳
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85630107
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایاب سد گاران آبی شد

سنندج- ایرنا- ۶۵۰ هکتار از اراضی پایاب سد گاران مریوان در حاشیه جنوبی دریاچه زریبار به آبی تبدیل و با حضور استاندار کردستان به کشاورزان تحویل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قرار است هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد گاران در حاشیه دریاچه زریبار به آبی تبدیل و تحویل متقاضیان شود که تاکنون ۶۵۰ هکتار آن انجام شده و برای ۲ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان در آیین بهره برداری از این طرح اظهار کرد: طرح آبی کردن اراضی پایاب سد گاران در ناحیه ۱ تمام شده و ناحیه ۲ نیز در حال اتمام است.

آرش آریانژاد ادامه داد: سال گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد گاران آبی شد و قرار است تا بهمن ماه امسال، هزار و ۳۰۰ هکتار دیگر در ناحیه ۲ حاشیه دریاچه زریبار به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه در مجموع چهار هزار و ۵۶۶ هکتار از اراضی پایاب سد گاران آبی خواهد شد، یادآور شد: این طرح ها در قالب مهار آب های مرزی به دستور رهبری انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان اضافه کرد: تامین آب شرب مریوان نیز از دغدغه های وزارت نیرو است و در همین راستا طرح انتقال ۲۵۰ لیتر بر ثانیه آب از سد گاران به تصفیه خانه موقت مریوان انجام می شود و مناقصه آن با ۱۵ هزار میلیارد ریال نیز انجام شده است.

بلوار منتهی به قبر درویش افتتاح شد

امروز همچنین بلوار منتهی به قبر درویش به طول ۱۳۵۰ متر با هزینه کرد ۴۵ میلیارد ریال با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسئولین در مریوان به بهره‌برداری رسید.

استاندار کردستان از بخش‌های مختلف پایانه مرزی باشماق بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت اجرای طرح جامع ساماندهی این مرز قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha