۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۲۶
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85630223
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۵ کشته بر اثر انفجار تانکر سوخت در شمال نیجریه

تهران – ایرنا – بر اثر انفجار تانکر سوخت در استان جیگاوه در شمال نیجریه دست‌کم ۱۰۵ نفر کشته و ۷۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های عربی، «لاوان ادامو» سخنگوی پلیس این استان اعلام کرد شب گذشته یک تانکر سوخت به دلایل نامعلومی در یکی از خیابان‌های جیگاوه منفجر شد.

وی افزود: این انفجار باعث کشته شدن ۹۴ نفر در صحنه حادثه و زخمی شدن دهها تن دیگر شد که زخمی‌های حادثه برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

سخنگوی پلیس استان جیگاوه پیش بینی کرد با توجه به شدت انفجار تانکر مذکور، شمار قربانیان افزایش یابد.

یک سخنگوی دیگر پلیس نیجریه تاکید کرد: بسیاری از قربانیان در تلاش بودند سوختی را که از تانکر مذکور به خیابان نشت کرده بود جمع آوری کنند.

سخنگوی مذکور تصریح کرد: انفجار تانکر پس از آن صورت گرفت که راننده تانکر در هنگام عبور از یک اتوبان در نزدیکی دانشگاهی در شهر جیگاوه، کنترل آن را از دست داد و تلاش کرد از برخورد با یک کامیون جلوگیری کند.

به گفته این سخنگوی پلیس، نیروهای امنیتی نتوانستند اهالی را که در تلاش برای جمع آوری سوخت از تانکر مذکور بودند کنترل کنند.

انجمن پزشکان نیجریه از پزشکان این کشور خواست، با توجه به فراوانی شمار قربانیان این حادثه خود را به بیمارستان‌های نزدیک به محل حادثه معرفی کنند.

حوادث انفجار تانکرهای سوخت در نیجریه به عنوان پرجمعیت ترین کشور آفریقا به صورت مکرر اتفاق می‌افتد و دلیل اصلی آن، کیفیت پایین جاده‌ها و تلاش شهروندان برای جمع آوری سوخت از تانکرها پس از حوادث رانندگی برای آنهاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha