چین: اسرائیل برای امدادرسانی بشردوستانه در غزه همکاری کند

نیویورک-ایرنا- «فو کونگ» سفیر و نماینده دائم چین در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت با بیان اینکه  وضعیت غزه در دو هفته گذشته بدتر شده است و هیچ نشانه ای از ثبات به چشم نمی‌خورد، تاکید کرد که  رژیم اسرائیل باید برای امداد رسانی بشردوستانه در غزه همکاری کند.

به گزارش ایرنا، «فو کونگ» سفیر و نماینده دائم چین در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی به شورای ۱۵ عضوی امنیت سازمان ملل گفت: اسرائیل در عملیات نظامی خود در غزه به هیچ وجه تسلیم نشده است، بلکه مدام مدارس و بیمارستان ها را مورد حمله و بمباران قرار داده است، دسترسی به تجهیزات بشردوستانه در شمال غزه را به طور کامل قطع کرده و بار دیگر به زور دستور تخلیه اضطراری صدها هزار نفر را صادر کرده است.

فو کونگ از رژیم اسرائیل خواست که «با سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بشردوستانه برای تسهیل و تضمین ایمنی عملیات بشردوستانه مانند حمل و نقل تجهیزات بشردوستانه و واکسیناسیون فلج اطفال» همکاری کامل داشته باشد.

سفیر چین یادآور شد: «فلسطینی ها مانند ما انسان هستند. چرا به این دلیل که در غزه به دنیا آمده اند، باید این گونه رنج ببرند؟»

سرپرست معاونت دبیرکل سازمان ملل برای امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری در این نشست شورای امنیت گفت: جنایات غزه باید پایان یابد، این امر نمی تواند تنها به صورت حرف باقی بماند بلکه باید از طریق اقدام فوری و بدون چون و چرا اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جویس مسویا سرپرست معاونت دبیرکل سازمان ملل برای امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری روز چهارشنبه به وقت محلی به شورای ۱۵ عضوی امنیت سازمان ملل گفت: ما درخواست خود از سراسر جامعه بین‌المللی را برای تلاش‌های دیپلماتیک فوری جهت کاهش تنش، تضمین احترام به قوانین بین‌المللی، دستیابی به آتش‌بس فوری در غزه و توافق بر سر راه صلح پایدار تکرار می‌کنیم.

سرپرست معاونت امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری سازمان ملل افزود: مردم غزه در اثر حملات هوایی اسرائیل متحمل تلفات مختلفی شده اند. تنها در یک هفته، نزدیک به ۴۰۰ فلسطینی در غزه کشته و نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ نفر زخمی شدند. جهان تصاویر بیماران و آوارگان را دیده است که در نزدیکی بیمارستان الاقصی پناه گرفته بودند و زنده زنده در آتش سوختند.

او تصریح کرد: اگر چنین وحشتی حس انسانیت ما را بیدار نکند و ما را به اقدام سوق ندهد، چه خواهد شد؟ حدود ۲۰ خانواده هم سرپناه و هم وسایل خود را در آتش سوزی از دست دادند.

خانم مسویا ادامه داد: تهاجم نظامی اسرائیل در شمال تشدید شده است. درگیری‌های شدید در جبالیا و اطراف آن، که در محاصره است، همچنان گزارش می‌شود، و همچنین شلیک بی رویه موشک‌های گروه‌های مسلح فلسطینی به سمت اسرائیل گزارش می‌شود.

سرپرست معاونت امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری سازمان ملل تصریح کرد: بر اساس تخمین های ما، از آغاز ماه اکتبر، بیش از ۵۵ هزار نفر از منطقه جبالیا آواره شده اند، در حالی که سایر افراد در خانه های خود گرفتار شده و آذوقه آب و غذای آنها رو به اتمام است. تنها سه بیمارستان از ده بیمارستان در استان شمالی غزه در حال حاضر فعال هستند. این مراکز با کمبود شدید سوخت، خون، درمان تروما و دارو مواجه هستند. زنان زیر بمباران شدید زایمان می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha