۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۲۳:۳۳
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85630369
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درآمد میراث فرهنگی کاشان از بناهای تاریخی ۲۰ درصد افزایش یافت

کاشان - ایرنا - سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: درآمد این مجموعه از محل بناهای تاریخی طی نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است.

علیرضا عبدالله زاده چهارشنبه شب در نشست خبری افزود: امسال درآمد مجموعه اداره میراث فرهنگی کاشان از بناهای تاریخی ۳۵ میلیارد ریال بود.

وی اظهار کرد: طی ۶ ماه نخست امسال ۸۵ هزار گردشگر داخلی و چهار هزار گردشگر خارجی در کاشان اقامت داشتند که به ترتیب نسبت به سال قبل ۲۰ و ۷۰ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به بازدید ۶۵۰ هزار نفر از باغ فین و کاهش ۲۰ درصدی نسبت به پارسال اضافه کرد: سال قبل ۸۰ میلیارد ریال و امسال ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی به میراث فرهنگی کاشان اختصاص یافت و در حال حاضر ۳۰ پروژه مرمتی فعال برای این شهرستان در حال انجام می باشد.

عبدالله زاده افزود: در حال حاضر کاشان چهار روستای هدف گردشگری مصوب شامل نشلج ، دره، اردهال و درین دارد و به تازگی ۲۱ روستای دیگر شناسنامه دار و برای اعلام به عنوان روستای هدف گردشگری به وزارتخانه ارسال شده است.

در پایان این نشست درخت سرو به یاد استاد عباس اعتماد فینی و استاد خسرو اعتماد از بزرگان حوزه طبیعت و تاریخ کاشان در باغ فین کاشت شد.
استاد عباس اعتماد فینی در بحث کاوش، حفاظت از تپه های سیلک و تثبیت حریم و محوطه این تپه های تاریخی شخصیتی تاثیرگذار و استاد خسرو اعتماد هم از چهره های حامی محیط زیست و فضای سبز در کاشان بود.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha