اصفهان در آستانه میزبانی از «تورگردانان گردشگری جهان» است

اصفهان-ایرنا- استاندار اصفهان گفت: با هدف تقویت همکاری‌ میان شهرهای خلاق؛ گردهمایی «تورگردانان حرفه‌ای گردشگری جهان» در اصفهان با مشارکت اتاق بازرگانی و سایر بخش‌های مرتبط در حال تدارک و برنامه‌ریزی است.

به گزارش ایرنا مهدی جمالی‌نژاد روز شنبه در کنفرانس «نقش صنایع خلاق در توسعه اجتماعی و اقتصادی شهرهای یونسکو» که در سن‌پترزبورگ روسیه بصورت برخط(آنلاین) برگزار شد، با دعوت از شرکت‌کنندگان برای سفر به اصفهان افزود: این برنامه با هدف معرفی اصفهان، دریافت ایده‌ها و رایزنی‌های خلاقانه برای جذب و ارتقای گردشگری برگزار می شود.

وی افزود: اصفهان بعنوان عضو شبکه شهرهای خلاق یونسکو آمادگی تقویت همکاری‌های بین‌المللی با سایر شهرهای خلاق در زمینه‌های مختلف فرهنگی، گردشگری، هنری، اقتصادی، علمی و دانش بنیان را دارد.
وی با بیان‌اینکه اصفهان شهر موزه تاریخ ایران است، افزود: اندک تأمل در میراث فرهنگی اصفهان ذهن بازدیدکننده را به عمق نگاه دینی معماران و هنرمندان در کنار توجه آنها به الزامات شهری و تمدنی این دیار معطوف می‌کند.
جمالی‌نژاد با بیان‌ تاثیر کاربردی صنایع خلاق در توسعه اجتماعی و اقتصادی مناطق گردشگری افزود: این صنایعد که با تلفیق خلاقیت، فرهنگ، علم و فناوری ارزش افزوده بالایی ایجاد کرده است، به توسعه پایدار مناطق و جذب بیشتر گردشگر، کمک شایانی می‌کند.
استاندار اصفهان افزود: صنایع خلاق با ارائه تجربه جدید، ضریب ماندگاری گردشگران و ساکنان بومی را در یک منطقه افزایش و با رشد درآمدهای حاصل از گردشگری؛ کسب و کار و زیرساخت‌های سخت‌افزاری جوامع محلی را توسعه می‌دهد.
جمالی‌نژاد افزود: شهرها مظهر تمدن در جهان کنونی هستند و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هر شهر بیانگر هویت مدنی و پیشینه غنی آن سرزمین و فرهنگ آن است.
به گزارش ایرنا؛ کنفرانس «نقش صنایع خلاق در توسعه اجتماعی و اقتصادی شهرهای یونسکو» در آستانه فرارسیدن بیستمین سالگرد انعقاد تفاهمنامه خواهر خواندگی اصفهان و سن‌پترزبورگ» برگزار شد.

نخستین قرارداد خواهرخواندگی اصفهان و سن پترزبورگ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۷۸ در اصفهان امضاء و در ۱۹ مهر ۱۳۹۳ تمدید شد.
سن پترزبورگ در سال ۱۷۰۳ میلادی در شمال غربی فدراسیون روسیه در محل ورود رودخانه نوا به خلیج فنلاند توسط پتر کبیر بنا شد. این شهر از ۴۲ جزیره تشکیل شده است که با۵۶۰ پل به هم ارتباط دارند.
شهر اصفهان اکنون ۱۴ خواهر خوانده دارد.

کسب عنوان «شهر جهانی صنایع دستی» برای اصفهان و «شهر جهانی نساجی» برای کاشان در کنار بیش از ۲۲ هزار جاذبه فرهنگی،تاریخی، گردشگری و طبیعی،۱۹۶ رشته صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی، ۱۵ اثر جهانی ثبت شده میراث ملموس و ۲ اثر میراث ناملموس، ۱۳۲ اثر صنایع دستی دارای مهر اصالت یونسکو همچنین همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان توحیدی، اصفهان را در زمره «شهرهای خلاق جهان» قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha