افکار عمومی صهیونیست‌ها به دنبال مهاجرت از سرزمین‌های اشغالی است

سمنان - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: افکار عمومی رژیم صهیونیستی با توجه به شرایط کنونی و جنگ‌طلبی نتانیاهو، با ادامه جنگ موافق نیست و به‌دنبال مهاجرت از سرزمین های اشغالی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس گلرو شامگاه چهارشنبه در نشست خبری افزود: فضای داخلی افکار عمومی رژیم صهیونیستی با توجه به ضربه‌های اخیری که از حزب‌الله متحمل شده، به ضرر نتانیاهو بوده و وی را به چالش کشیده است.

وی بیان کرد: فضای داخلی این رژیم غاصب و افکار عمومی آن معتقد به تداوم جنگ نیست.

وی با اشاره به آگاهی مردم اسراییل به محدودیت جغرافیایی سرزمین های اشغالی ادامه داد: اکنون این سوال برای ساکنان سرزمین های اشغالی مطرح است که در صورت تداوم جنگ، کجا باید زندگی کنند و چه جایی برای مردم اسراییل امن است.

دیپلماسی در کنار مواضع میدانی برای توقف جنگ در لبنان

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه عباس عراقچی وزیر امور خارجه فردی توانمند است ضمن اشاره به همسفر بودن با وی در سفر به لبنان و سوریه افزود: سفر به لبنان از نظر امنیتی پر چالش بود.

وی بیان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته در سوریه، تحرک منطقه ای و تلاش برای ایجاد صلح و آتش بس در غزه و لبنان با عربستان سعودی، اردن، مصر و عمان آغاز شد.

گلرو ادامه داد: مقرر شد مبنای اصلی تحرکات دیپلماسی، تلاش برای برقراری آتش‌بس در منطقه و جلوگیری از ادامه تنش باشد همچنین مواضع محکم میدانی ایران همچنان پابرجاست، اما تنش‌زدایی راهبرد اول و از طریق دیپلماسی در حال پیگیری می باشد.

به گفته وی، وضعیت کنونی کشور با حکمت و درایت رهبری معظم انقلاب و مسوولان ارشد نظام مدیریت می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز تحسین اقتدار ایران در قبال مردم مظلوم غزه و لبنان در افکار عمومی کشورهای عربی و فضای مجازی برجسته است.

گلرو با تاکید بر اینکه اولویت مجلس شورای اسلامی اکنون حل مشکلات اقتصادی است، افزود: در دولت چهاردهم نیز رییس جمهور حل مشکلات مردم را محور قرار داده که این مهم بین مجلس و دولت مشترک است.

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: استفاده از همه ظرفیت ها و افراد از سیاست‌های دکتر پزشکیان بوده که قابل تحسین است.

وی با بیان اینکه کشور برای نجات به تکنوکرات انقلابی و افراد متعهد متخصص نیاز دارد افزود: بخشی از هدررفت انرژی در کشور و از دست رفتن وقت و فرصت دولت‌ها، ورود به گرداب بازی‌های سیاسی و حزبی است که باید از آن پرهیز شود.

انتقال آب بین حوضه ای برای سمنان

گلرو، تامین آب را اولویت فعالیت های خود در مجالس دوره های یازدهم و دوازدهم عنوان کرد و گفت: اصلی ترین پرونده حوزه انتخابیه خود را تامین آب آشامیدنی پایدار تعریف کرده ام که پروژه های آبرسانی به صورت جدی در دستور کار است.

وی اضافه کرد: برای انتقال آب بین حوضه ای با نمایندگان استان های کویری در مجلس شورای اسلامی صحبت شده است تا این سه استانِ دارای بحران آب، کار جمعی انجام دهند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه طرح آبرسانی به سمنان در دست انجام است و به زودی طرح فنی آغاز می شود ادامه داد: تامین اعتبار در دولت سیزدهم انجام و در دولت چهاردهم نیز با مسوولان در این موضوع صحبت شد.

ساماندهی و تکمیل بهسازی مسیر سمنان - فیروکوه، تکمیل سد فینسک، رایزنی با مسوولان کشوری در حوزه راه و فرودگاه، کمک به اشتغال دانش‌آموختگان، عملکرد مسوولان دولتی در سمنان، ضرورت وفاق بین نمایندگان مجلس در سمنان، سیاست خارجی و تعامل با دولت چهاردهم از دیگر مباحث نشست خبری نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha