نبنزیا: تنها راه‌ حل پایان درگیری‌ها ایجاد کشور مستقل فلسطین است

تهران- ایرنا- واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در اظهاراتی با اشاره به وضعیت انسانی وحشتناک حاکم بر نوار غزه و اوضاع بحرانی منطقه تاکید کرد: تنها راه حل برای دستیابی به صلح و پایان درگیری‌ها در منطقه، ایجاد کشور مستقل فلسطین است.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل، نبنزیا در جریان نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل که به ابتکار الجزایر در مورد وضعیت خاورمیانه از جمله بحث در خصوص وضعیت غیرقابل تحمل انسانی در نوار غزه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه نیروی هوایی (رژیم) اسرائیل بیش از یک سال است که نوار غزه را بمباران می‌کند، تعداد غیرنظامیان کشته، زخمی و معلول شده از جمله تعداد زنان و کودکان خیره‌کننده است و تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵ فلسطینی کشته شده و بیش از ۳۲۰ نفر مجروح شده‌اند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در ادامه با تاکید بر اینکه آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی در جنایاتش بر علیه مردم فلسطین است، تاکید کرد که با وجود تمام جنایاتی که تل آویو در طول یک سال گذشته در نوار غزه مرتکب شده است اما واشنگتن بدون توجه به نظر جامعه بین‌الملل، همچنان به ارسال انواع تسلیحات به سرزمین‌های اشغالی ادامه می‌دهد، پوشش سیاسی برای اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی فراهم می‌کند و تاکنون مانع هرگونه تلاش شورای امنیت برای متوقف کردن ماشین جنگی متحوش این رژیم شده است.

نبنزیا در ادامه با طرح این ادعا که رژیم صهیونیستی حق دارد امنیت خود را تضمین کند، خاطرنشان کرد که بدون شک حتی تنها راه رسیدن به این هدف نیز ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل همچنین با بیان اینکه هر فرمول یکجانبه دیگری برای آشتی دادن رژیم صهیونیستی با همسایگانش که حاوی راه‌ حلی برای مساله فلسطین نباشد به نتیجه نخواهد رسید، تاکید کرد: ایجاد کشور مستقل فلسطین علاوه بر اینکه صلح و ثبات را در سرزمین‎های اشغالی فلسطین به همراه خواهد داشت بلکه باعث خواهد شد تا بار دیگر آرامش به کل منطقه خاورمیانه و غرب آسیا بازگردد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۶ مورد کشتار در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۶۵ نفر شهید و ۱۴۰ نفر دیگر مجروح شدند.

با احتساب این شهدا، شمار شهدای غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۴۲هزار و ۴۰۹ نفر و شمار مجروحان هم به ۹۹ هزار و ۱۵۳ نفر رسید.

این خبر در حالی منتشر می شود که سازمان امدادرسان «آکسفام» و ۳۷ نهاد امدادی دیگر در بیانیه‌ای درباره وضعیت وخیم انسانی در شمال نوار غزه هشدار داده و اعلام کردند که از ۱۶ روز پیش تاکنون غذایی وارد شمال این منطقه نشده و جهان نباید در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی دست بسته بماند.

آکسفام و ۳۷ آژانس امدادی دیگر روز چهارشنبه در بیانیه مشترک خود درخصوص اوضاع غزه، تاکید کردند: شمال نوار غزه در معرض خطر محو شدن قرار دارد و رهبران جهان باید فورا به جنایت‌هایی که (رژیم) اسرائیل مرتکب می‌شود، پایان دهند.

در این بیانیه آمده است: (رژیم) اسرائیل از یکم اکتبر۲۰۲۴ (دهم مهر ماه) اجازه نداده است که غذا وارد شمال نوار غزه شود و تل آویو غیرنظامیان فلسطینی در این منطقه را در معرض گرسنگی قرار داده و خانه و چادرهای آنها را بمباران می کند. در حالی که کابینه (رژیم) اسرائیل مرتکب جنایت‌های وحشتناک می‌شود، جهان نباید دست بسته نظاره گر باشد. نباید غیرنظامیان را مجبور به فرار کرد تا کمک دریافت کنند و به موجب قوانین بین المللی باید از کسانی که ترجیح می‌دهند در خانه‌هایشان بمانند، حمایت شود.

در این راستا، جنبش فلسطینی الاحرار تاکید کرد: نسل کشی‌هایی که رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه مرتکب می‌شود، ثابت می‌کند که ما در مقابل این واقعیت قرار داریم که اقدامات دشمن ناشی از یک اراده بین المللی کامل است که هدف آن، ریشه کن کردن ملت فلسطین از روی نقشه جهان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha