۲۷ مهر ۱۴۰۳، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85630431
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکوه افتخار در آوردگاه‌های جهانی

۲۷ مهر ۱۴۰۳، ۹:۴۹
کد خبر: 85630431
شکوه افتخار در آوردگاه‌های جهانی

ایلام -ایرنا- اهتزاز پرچم خوش رنگ ایران اسلامی در میدان‌های بین‌المللی غایت آرزوی هر ورزشکاری است و این تمنای زیبا، زن و مرد نمی‌شناسد.

به گزارش ایرنا، چه بسا زنان ورزشکاری که با غلبه بر حریفان تونسته اند پرچم زیبای میهن را در آوردگاه های ورزشی جهانی به اهتزاز درآورند.

آن لحظه باشکوه که بانوی ورزشکار و مدال آور ایرانی در برابر لنز ده ها دوربین، پرچم به دستT دور افتخار می زند در میدان بازی چقدر دیدنی و تماشایی است.

هنوز ذهن مردم از بازی های المپیک و پارالمپیک پاریس و نمایش خیره کننده ورزشکاران زن ایرانی و افتخارآفرینی های این قهرمانان خالی نشده است.

استان ایلام نیز از این بانوان افتخارآفرین کم ندارد و در رشته های مختلف ورزشی از جمله هاکی، فوتبال و تیراندازی و رزمی دختران دیار آلامتو در سطح ملی و بین المللی حرف ها برای گفتن دارند.

یکی از بانوان افتخارآفرین ایلام و ایران کبری غیاثی با کوله باری از تجربه و موفقیت در عرصه ورزش قهرمانی است.

او که سال ۱۳۴۷ دیده به جهان گشود، از همان دوران نوجوانی جسارت و شجاعت خویش را نشان داد و در مبازرات انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی به رغم سن کم پا به پای مردان خانواده حضوری پویا در رزمگاه حماسه و ایثار داشت.

غیاثی با پایان جنگ تحمیلی و باوجود جراحات و جانبازی ناشی از جنگ روی به ورزش حرفه ای آورد و سال ۱۳۷۳ شروعی نو در زندگی اجتماعی غیاثی بود.

او در این سال فعالیت ورزشی در رشته تیراندازی را آغاز کرد و همزمان آموزش و فعالیت در سلاح های ورزشی، جنگی و دفاعی را نیز پیگیری کرد.

این بانوی ورزشکار ایلامی سالیان متمادی رییس، نایب رییس و عضو هیات های ورزشی تیراندازی، تکواندو، جانبازان و معلولان استان بود.

او در مدت فعالیت ورزشی خود توانست قهرمانان ملی پوش نامداری از استان ایلام چون جواد فروغی، آرمیتا صادقیان و پوریا نورزیان را در تیراندازی که حائز عناوین متعدد جهانی و المپیک هستند را تربیت و به جامعه ورزش کشور معرفی کند.

نبوغ سرشار غیاثی او را به تیم ملی و فدارسیون تیراندازی رساند و اکنون نایب رییس فدارسیون تیراندازی کشور است و مربی گری تیم ملی تیراندازی نیز بخشی از کلکسیون افتخارات این بانو به شمار می رود.

حدود ۷۰ نفر از شاگردان غیاثی تاکنون به تیم های ملی تیراندازی در مواد مختلف دعوت شده اند و برای ایلام و ایران افتخار کسب می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha