سازش ۴۰ درصدی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان صحنه

کنگاور- ایرنا- فرماندار شهرستان صحنه در شرق کرمانشاه گفت: ۴۰ درصد از پرونده‌های طلاق توافقی ارجاع شده به مراکز مشاوره خانواده منجر به سازش بین زوجین شده است.

غلامرضا شهبازی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: با توجه به ارجاع پرونده‌های طلاق توافقی به مراکز مشاوره خانواده شهرستان صحنه، مطابق آمار اخذ شده از مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده، ۴۰ درصد پرونده‌های طلاق توافقی در ۶ ماهه نخست سال جاری منجر به صلح و سازش بین زوجین شده است.

وی افزود: مستند به ماده ۲۵ قانون حمایت خانواده مصوب سال ۱۳۹۱ جهت کاهش طلاق توافقی زوجین متقاضی موظف هستند قبل از تشکیل پرونده در دادگاه، به مراکز مشاوره مراجعه کنند و زوجینی که متقاضی طلاق بوده با ثبت نام در سامانه تصمیم از ارایه خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند خواهند شد.

شهبازی خاطر نشان کرد: مرکز خدمات روانشناختی آرامش و روان مهر۲ مرکز مورد تایید دادگستری شهرستان صحنه هستند که اقدام به خدمات مشاوره خانواده در بخش های مختلف می کنند.

فرماندار شهرستان صحنه ادامه داد: یکی از معضلات اجتماعی کشور و همچنین شهرستان صحنه مساله طلاق و آسیب‌های خانواده است به طوریکه افزایش طلاق در جامعه آسیب‌هایی از جمله فقر، بیکاری، اعتیاد و گسستگی خانواده و آسیب‌های ناشی از فرزندان طلاق را به همراه دارد، لذا مراکز مشاوره در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.

شهرستان صحنه با جمعیتی افزون بر ۷۷ هزار نفر در ۵۵ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha