آیت الله حسینی بوشهری: شوراهای حل اختلاف در سطح کشور گسترش یابد

قم - ایرنا- رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از تراکم پرونده‌های قضایی، گفت: توسعه شوراهای حل اختلاف در سطح کشور برای ایجاد صلح بین شاکیان و کاهش ورودی پرونده به قوه قضاییه، می‌تواند اثرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری استان قم، افزود: باید تدبیری صورت بگیرد تا مسائل جزیی و کم‌اهمیت بدون اینکه نیازی به مراجعه به محاکم قضایی داشته باشد، مدیریت و حل شود.

وی تصریح کرد: در دوره جدید مدیریت دادگستری قم‌ امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در حوزه قضاوت باشیم.

وی گفت: مسوولان و مدیران دستگاه قضا با روی گشاده با مردم برخورد داشته باشند و در اتاق‌های خود را بر روی مراجعه‌کنندگان باز بگذارند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور تأکید کرد: مدیران و مسوولانی که انصاف و عدالت را پیشه راه خود قرار دهند در بین مردم محبوب می‌شوند و جامعه قدردان تلاش و خدمات چنین مسوولانی خواهند بود.

امام جمعه قم گفت: مبارزه با فساد، برخورد کریمانه با مردم و رعایت انصاف و حق‌مداری مهمترین خواسته‌های مردم از نهاد قضایی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث منطقه، خاطرنشان کرد: جنایات جاری در لبنان و غزه بسیار غم‌بار و ناراحت‌کننده است.

گفتنی است در این آیین ضمن تقدیر از خدمات حجت الاسلام علی مظفری ،‌حجت الاسلام سید کاظم موسوی به عنوان مدیرکل دادگستری قم معرفی شد.

وی پیش از این به عنوان رئیس کل دادگستری استان فارس مشغول خدمت بود.

مظفری از مردادماه سال ۱۳۹۸ تاکنون به عنوان رئیس کل دادگستری استان قم فعالیت داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha