مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه: ورزش را باید به میان خانه های مردم برد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: برای همگانی کردن ورزش در جامعه باید هیات ها تلاش کنند تا ورزش را به میان مردم و خانواده ها ببرند.

به گزارش ایرنا، منوچهر حاتمی روز پنجشنبه در مجمع سالیانه هیات جانبازان و توان یابان که با حضور رییس این فدراسیون در سالن آمفی تاتر اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد افزود: باید هیات جانبازان و توان یابان در توسعه ورزش به ویژه در شهرستان ها بیشتر فعالیت داشته باشد.

وی یادآور شد: باوجود آنکه این هیات موفق شده است شمار ورزشکاران بیمه شده را طی یکسال گذشته از ۸۴ نفر به ۱۵۱ نفر افزایش داده است ولی باز این تعداد کافی نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اضافه کرد: هم اکنون چند هزار نفر جانباز و کم توان در جامعه وجود دارد که باید این قشر از جامعه را به سمت ورزش سوق دهیم تا با اینکار ضمن امیدافرینی در بین آنان استعدادهای رشته های مختلف را تیز شناسایی کنیم.

حاتمی با قدردانی از اقدامات و عملکرد هیات جانبازان و توان یابان استان طی یکسال گذشته به ویژه افتخار آفرینی ورزشکاران آن در پارالمپیک پاریس گفت: این هیات یکی از هیات های با برنامه و فعال استان در بین سایر هیات های ورزشی است.

راه‌اندازی ۲ رشته ورزشی جدید معلولین در کرمانشاه

رییس هیات ورزش جانبازان و توان‌یابان استان کرمانشاه نیز در این مجمع با اشاره به راه‌اندازی ۲ رشته جدید فوتسال کم‌توانان ذهنی و مچ‌اندازی توان‌یابان در این هیات گفت: در یکسال گذشته ۲۰ نفر از ورزشکاران این هیات به اردوی تیم ملی دعوت شده اند که از این تعداد ۱۰ نفر به مسابقات برون مرزی اعزام شده اند.

عزت الله پرنیان، با اشاره به فعالیت ۱۴ رشته ورزش جانبازان و توان‌یابان در استان افزود: در یازی های پارالمپیک پاریس نیز از این استان ۲ نماینده حصور داشتند که یاسین خسروی علاوه بر رکورد شکنی به مقام قهرمانی دست یافت و علی الفت نیا نیز با بدشانسی چهارم شد.

وی با بیان اینکه این هیات روی سه رشته مچ اندازی، پاراوزنه برداری و دوومیدانی تمرکز کرده، گفت: با توجه به اینکه مسابقات آسیایی جوانان در این سه رشته در تاشکند برگزار خواهد شد، تلاش داریم در این رشته‌ها نماینده‌ای از استان ما حضور داشته باشد.

در ادامه این مجمع، گزارش خزانه‌دار هیات ارائه شد که طبق این گزارش هیات جانبازان و توان‌یابان استان طی سال گذشته حدود یک میلیارد تومان اعتبار گرفته و حدود یک میلیارد تومان نیز هزینه‌کرد داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha