تجهیز اماکن ورزشی آذربایجان غربی نیازمند حمایت وزارت ورزش است

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توسعه قابل توجه زیرساخت های ورزشی استان طی سه سال گذشته گفت: تجهیز این اماکن ورزشی نیازمند حمایت بیشتر وزارت ورزش و جوانان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان پنجشنبه شب در جمع روسای هیات های ورزشی آذربایجان غربی افزود: توسعه متوازن ورزش استان در دستور کار قرار گرفته و ما امروز شاهد ایجاد زیرساخت های لازم در تمامی مناطق مختلف استان هستیم.

وی اضافه کرد: باید زیرساخت‌های ورزشی استان را به میانگین کشوری و سپس به استانداردهای مطلوب کشوری برسانیم که لازمه این امر برنامه‌ریزی و داشتن نقشه راه مدون، هم افزایی و استفاده از تمامی ظرفیت ها به ویژه ظرفیت بخش خصوصی است.

وی اظهار کرد: یکی از ریل‌گذاری‌های مهم در سطح کلان کشور، اتمام پروژه‌های نیمه تمام بود که در این راستا نیز پروژه‌های مختلف ورزشی از جمله احداث سالن‌های ورزشی چند منظوره و سالن های ورزشی تخصصی در سطح استان اجرا و تکمیل شد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: تنها احداث سالن ورزشی کافی نیست بلکه تجهیز سالن‌ها نیز باید در برنامه قرار گیرد تا هیات‌های ورزشی بتوانند از تمامی ظرفیت برای تربیت ورزشکاران استفاده کنند و در این زمینه وزارت ورزش باید فعالانه عمل کند.

معتمدیان با اشاره به کسب مدال های متعدد توسط ورزشکاران استان در رشته‌های مختلف برای ایران اسلامی در عرصه های بین المللی گفت: همزمان با اجرای پروژه‌های ورزشی و توسعه زیرساختها، توسعه ورزش قهرمانی نیز مورد توجه و اولویت قرار گرفته و امروز شاهد این هستیم که ورزشکاران استان هم در رشته های انفرادی و هم در رشته های تیمی در عرصه های مختلف افتخار آفرینی می کنند.

وی افزود: همچنین برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در سطوح ملی و بین‌المللی، بازتاب بسیار خوب رسانه ای و برکات بسیار زیادی برای معرفی استان داشته و امیدوارم با معرفی ظرفیتهای استان و برنامه ریزی، شاهد برگزاری مسابقات بین المللی فاخر بیشتری در رشته های ورزشی مختلف در آذربایجان‌غربی باشیم.

وی برگزاری موفق مسابقات والیبال جام ملت های آسیا با حضور ۱۸ تیم و معرفی ارومیه به عنوان مهد والیبال آسیا را یادآوری کرد و ادامه داد: والیبال، ورزش مورد علاقه مردم این منطقه بوده و در این راستا به ارتقای زیرساختهای این ورزش توجه بیشتری باید شود و احداث ورزشگاه ۱۲ هزار نفری والیبال در ارومیه در اولویت برنامه‌های استان قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان غربی برنامه ریزی برای دیپلماسی ورزشی در کنار دیپلماسی سیاسی، امنیتی و اقتصادی را از اولویت های استان برشمرد و اضافه کرد: میزبانی مسابقات مختلف ورزشی در سطوح بین المللی نیز در همین راستا صورت می گیرد.

در پایان این مراسم روسای هیات های ورزشی با اهدای لوحی از حمایت های استاندار آذربایجان‌غربی در توسعه زیرساخت های ورزشی و حمایت از توسعه ورزش استان تجلیل کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha