ریل گذاری توسعه ورزش آذربایجان‌غربی به صورت معمول انجام شده است

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: دولت سیزدهم توسعه همه جانبه در حوزه‌های مختلف بخصوص حوزه اجتماعی را مد نظر دارد و ریل گذاری توسعه ورزش این استان نیز در همین راستا انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز شنبه ورزش را یکی از پیشران های نشاط اجتماعی معرفی کرد و افزود: برنامه‌های ویژه برای توسعه اجتماعی استان تدوین شده که میزبانی رویدادهای ملی و بین‌المللی چون جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی و بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در این راستا است.

وی با اعلام اینکه با اهتمام شورای ورزش تحرک قابل توجهی در توسعه زیرساخت‌های ورزش استان صورت گرفته است، اظهار کرد: در دولت سیزدهم شاهد افزایش ۳۰ درصدی سازماندهی ورزشکاران، ۴۵۸ درصدی کسب مدال‌های ملی و بین المللی، ۶۷ درصدی دعوت ورزشکاران استان به تیم‌های ملی و ۳۶۰ درصدی میزبانی مسابقات ورزشی در استان هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به تداوم ریل گذاری توسعه ورزش استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: والیبال با ۱۲۰ سال سابقه تاریخی، ورزش اول آذربایجان‌غربی بوده و توجه بیشتر به این رشته ورزشی، مطالبه جدی جوانان و مردم استان است.

معتمدیان همچنین مربیان و بازیکنان والیبال آذربایجان‌غربی را که در سطح ملی فعالیت داشته‌اند، سرمایه‌های اجتماعی استان دانست و اضافه کرد: برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در جمهوری اسلامی ایران، برای اولین بار در ارومیه و خارج از تهران اتفاق افتاده و در این مسابقات ۱۷ کشور آسیایی حضور دارند.

ریل گذاری توسعه ورزش آذربایجان‌غربی به صورت معمول انجام شده است

وی در ادامه توسعه نشاط اجتماعی را از دستاوردهای دولت سیزدهم در استان معرفی کرد و یادآور شد: میزبانی از سفرای کشورهای آسیایی مهمان در این دوره از مسابقات، فرصتی برای رونق دیپلماسی منطقه‌ای و معرفی ظرفیت‌های استان است.

استاندار آذربایجان غربی از پیوستن مجدد تیم والیبال شهرداری ارومیه به لیگ برتر والیبال کشورمان با همکاری دستگاه‌های متولی نیز خبر داد و تاکید کرد: ظرفیت‌های شهر ارومیه چون سالن‌های ورزشی و هتل‌های استاندارد، زمینه میزبانی مسابقات آسیایی را فراهم کرد.

معتمدیان همچنین با اشاره به اذعان دبیرکل فدراسیون والیبال آسیا مبنی بر اینکه ارومیه مهد والیبال آسیاست، گفت: آذربایجان‌غربی و ارومیه با توجه به زیرساخت‌های ورزشی کم نظیر، آماده میزبانی از مسابقات بین‌المللی رشته‌های مختلف است.

وی توسعه ورزش‌های همگانی و اتمام پروژه‌های نیمه تمام را سیاست دولت سیزدهم اعلام کرد و یادآور شد: ۱۶۷ پروژه فعال در حوزه ورزش استان، در شهرها و روستاها در حال اجراست که با افتتاح آنها شاهد توسعه بیش از پیش زیرساخت‌های ورزش منطقه خواهیم بود.

استاندار آذربایجان غربی به بروزرسانی امکانات ورزشی ارومیه برای میزبانی مسابقات والیبال آسیا نیز اشاره کرد و ادامه داد: با همکاری و هم افزایی دستگاه‌های مختلف، تمهیدات حداکثری برای میزبانی شایسته از تیم‌های مهمان اندیشیده شده است.

معتمدیان از پخش زنده مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در سه پارک شهر ارومیه خبر داد و تاکید کرد: چشم انتظار استقبال و حضور پرشور مردم آذربایجان‌غربی در برگزاری مسابقات و بازی‌های تیم ملی کشورمان و دیگر تیم‌های آسیایی هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha