۲۷ مهر ۱۴۰۳، ۷:۵۷
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85631221
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: نرخ رشد پیری جمعیت در ایران یک درصد است

قزوین - ایرنا - نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ رشد پیری جمعیت در دنیا بین یک تا سه دهم درصد است که این رقم در کشور ما یک درصد بوده و عواقب خطرناکی دارد.

فاطمه محمدبیگی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران با پدیده سالمندی مواجه نیست و متاسفانه کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه به رشد جمعیت است.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک یک سوم جمعیت ایران سالمند خواهد شد، تصریح کرد: اگر نرخ رشد پیری جمعیت در ایران کنترل نشود، در دهه‌های آینده کسی وجود نخواهد داشت که بتواند وضعیت را تغییر دهد.

محمدبیگی تاکید کرد: من به عنوان مدرس دانشگاه تاکید می‌کنم که مشکل جمعیت در آینده نزدیک گریانگیر ایران خواهد شد و متاسفانه در کنار آمار مرگ و میر بی میلی جوانان به ازدواج، ذخیره ژنتیکی کشور در خطر قرار دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از بحران‌های اصلی در حوزه اجتماهی کاهش رشد جمعیت و روند رو به رشد نرخ سالمندی است که من به عنوان مادر سه فرزند به جوانان امروزی تاکید می‌کنم که حتما اولویت در زندگی آینده، تشکیل خانواده منسجم، مستحکم و پایدار را در اولویت زندگی قرار دهند.

محمدبیگی به دستاوردهای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد و یادآور شد: تعداد مادران بین ۲۰ تا ۲۵ سال از ۱۶ به ۱۸ درصد افزایش یافته است و همچنین پیک کاهش جمعیتی از سال ۹۸ تا پایان سال ۱۴۰۲ از ۱۲ به ۱۰ درصد رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha