۲۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۸
کد خبرنگار: 5678
کد خبر: 85631328
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

قزوین ظرفیت قطب ورزش‌های پروازی کشور را دارد

۲۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۸
کد خبر: 85631328
قزوین ظرفیت قطب ورزش‌های پروازی کشور را دارد

قزوین - ایرنا - رییس کمیته ورزش‌های هوایی قزوین گفت: ویژگی‌های جغرافیایی و ارتفاعات بی نظیر قزوین ظرفیت بسیار خوبی دارد تا این استان را به قطب ورزش‌های پروازی کشور تبدیل کند.

سید صفاالدین هاشمیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قزوین با توجه به شرایط جغرافیایی محل تلاقی ۲ رشته کوه البرز و زاگرس بوده و ارتفاعات بسیار خوب و بی نظیری برای ورزش های پروازی دارد.

وی اضافه کرد: با توسعه زیر ساخت های قزوین در حوزه سایت های پروازی می توان این استان را به قطب ورزش های پروازی کشور تبدیل کرد و گردشگری ورزشی قزوین را توسعه بخشید.

هاشمیان ادامه داد: امروز با حضور جمعی از مسوولان شاهد افتتاح چهارمین مکان ورزشی پروازی استان مزین به نام امیر سرلشکر خلبانان شهید عباس بابایی واقع در الموت غربی هستیم که این سایت پروازی ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت داشته و ایمن سازی شده است.

رییس کمیته ورزش‌های هوایی قزوین بیان کرد: سایت یاد شده با حمایت‌های ویژه اداره کل ورزش جوانان، منابع طبیعی و اداره کل راهداری قزوین با اعتباری معادل ۱۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و قرار است طرح تکمیلی و فاز دوم این سایت با اعتبارات عمرانی استان در سال ۱۴۰۴ تکمیل شود.

هاشمیان با بیان اینکه ورزش‌های هوایی و پروازی چندین رشته دارد، تصریح کرد: از جمله رشته‌های ورزش هوایی پاراگلایدینگ است که سایت شهید بابایی سکوی پروازی به سمت آسمان و رودخانه شاهرود داشته و می‌تواند برای ورزشکاران و ورزش دوستان جذاب باشد.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۱۶۰ ورزشکار هوایی در استان آموزش دیده و گواهینامه پرواز دارند و سه مربی نیز در قزوین به ورزشکاران قزوینی آموزش پرواز می‌دهند که ۲ مربی مرد و یک مربی زن هستند.

رییس کمیته ورزش های هوایی استان قزوین عنوان کرد: امروز برای نخستین مرتبه در ایران بذرپاشی منابع طبیعی قزوین از طریق پاراگلایدر انجام شد، این در حالی است که پیش از این بذرپاشی منابع طبیعی از طریق افراد بومی و محلی به صورت محدود انجام می‌شد.

وی ادامه داد: در قالب یک تفاهم نامه مقرر شده تا ورزشکاران پروازی قزوین در چندین مرحله در طول سال اقدام به بذرپاشی هوایی در راستای توسعه پوشش گیاهی منطقه انجام دهند که این اقدام در نوع خود بی سابقه بوده و برای نخستین مرتبه در کشور انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha