امام جمعه موقت سبزوار: مقاومت مردم فلسطین به پیروزی منتهی خواهد شد

سبزوار - ایرنا - امام جمعه موقت سبزوار گفت: مقاومت مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، بر اساس سنت الهی به پیروزی و نصرت نهایی منجر خواهد شد و بدون شک خون شهدای مقاومت هدر نخواهد رفت.

به گزارش ایرنا،‌ حجت الاسلام محمود شرفی در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار با اشاره به خبر غیررسمی شهادت یحیی سنوار، جانشین شهید هنیه، اظهار کرد: شهادت شکست نیست، پیروزی است چنانکه حضرت سیدالشهدا (ع) به شهادت رسید اما شکست نخورد، امروز هم شهادت رهبران حماس روحیه مقاومت را تقویت می کند همان گونه که با شهادت رهبر محبوب مقاومت سیدحسن نصرالله، حملات حزب الله علیه این رژیم خبیث نه تنها متوقف نشد که قوی‌تر از گذشته شد.

امام جمعه موقت سبزوار بر ضرورت کمک به جبهه مقاومت و مردم مظلوم غزه و لبنان تاکید کرد و گفت:‌ حمایت از مردم ستمدیده این مناطق یک وظیفه و تکلیف همگانی است، همان گونه که رهبر معظم انقلاب بر همه مسلمانان فرض دانستند که با امکاناتی که در اختیار دارند در کنار مقاومت و مردم لبنان بایستند و آنان را در برابر این رژیم خون آشام یاری کنند.

وی افزود:‌ از طرف امام جمعه محترم شهرستان سبزوار شماره حسابی افتتاح شده که همه کمک های مردم عزیز جمع آوری شده و برای کمک به جبهه مقاومت و مردم مظلوم غزه و لبنان به حساب دفتر مقام معظم رهبری واریز بشود.

خطیب جمعه سبزوار با انتقاد از عملکرد سازمان ملل متحد گفت:‌ این سازمان آمریکایی، اصلا به وظایف و رسالت خود در برابر ظلمی که به مردم مظلوم غزه می رود، عمل نکرده و نمی کند و حال آنکه حتی قوانین بین المللی، مبارزه مسلحانه و عملیات نظامی را برای مردمی که کشورشان اشغال شده و از حقوقشان محروم شده اند به رسمیت شناخته و این را مشروع و قانونی می داند.

حجت الاسلام شرفی خاطرنشان کرد:‌ بر این اساس منطق مقاومت و حمایت از مقاومت در مقابل رژیم سفاک و غاصب صهیونیستی هم شرعی و هم قانونی است و نه تنها منافاتی با قوانین بین المللی ندارد بلکه صراحتا مورد تایید و اجماع جهانی است.

وی همجنین با اشاره به احتمال شرارت رژیم اشغالگر قدس نسبت به جمهوری اسلامی ایران، گفت:‌ به این رژیم جعلی و کودک‌کش هشدار می دهیم که با دم شیر بازی نکند، چرا که اگر حماقت کرده و به مواضع و منافع ایران اسلامی تجاوز کند،‌ بدون شک تمام مراکز حیاتی اش اعم از پالایشگاه، نیروگاه و مراکز نظامی و اقتصادی اش را با خاک یکسان خواهیم کرد.

بیهقی، افتخار دیار سربداران

امام جمعه موقت سبزوار به یکم آبان،‌ روز ملی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی اشاره کرد و گفت: بیهقی، صاحب کتاب ارزشمند «تاریخ بیهقی» پدر نثر فارسی، ادیب و تاریخ نگار قرن پنجم از افتخارات دیار سربداران است که بیش از هزار سال قبل در روستای «حارث آباد» سبزوار چشم به جهان گشود.

حجت الاسلام شرفی افزود:‌ به همین مناسبت در هفته پیش رو همایش بین المللی ابوالفضل بیهقی در سبزوار برگزار خواهد شد که این همایش قطعا می تواند شخصیت این اندیشمند بزرگوار را به عنوان یکی از مفاخر ایران زمین، به مردم ما و خصوصا جوانان بیشتر و بهتر معرفی کند و جا دارد که همه مسوولان و کسانی که برای برپایی این همایش بین المللی در زادگاه این ادیب برجسته زحمت کشیده و می کشند، تشکر کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha