۲۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۱
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85631531
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

منابع مالی برای تحول همراه با جهش در استان لرستان نیست 

خرم آباد _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به میزان منابع مالی موجود در استان گفت: منابع مالی برای تحول و رونق اقتصادی همراه با جهش در استان کافی نیست.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد با تاکید بر فعالیت برخی موسسات و شرکت های اقتصادی در استان افزود: استفاده از منابع استان و بهره مندی از امنیت ، انرژی و نیروی انسانی کسب درآمد داشته باشند ، ولی گردش حساب خارج از استان باشد، این گونه فعالیت ها با عدالت منافات دارد.

وی با انتقاد از کمبود نقدینگی در بانک های استان و تاثیر آن بر فعالت های اجتماعی تاکید کرد: سه بانک دولتی و ۱۳ بانک خصوصی تنها با پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج به هفت هزار و ۴۶ نفر پرداخت شده و ۱۴ هزار و ۳۸۷ نفر در نوبت قرار دارند که این عملکرد برای سه بانک دولتی بین ۱۰ تا ۳۰ درصد و ۱۳ بانک خصوصی از یک تا ۱۰ درصد است.

خطیب نماز جمعه خرم آباد به میزان تخصیص اعتبار ۶۶ میلیارد تومانی از سرفصل مالیات بر ارزش افزوده به استان پرداخت و تاکید کرد: لرستان به علت نداشتن صنایع بزرگ و کارخانجات مهم نسبت به سایر استان های غنی با فاصله ۳۰ برابری قرار دارد.

وی خواستار پیگیری مجریان، نمایندگان و مطالبه گران استان بر اساس کار کارشناسی از مسئولین مرکز به ویژه مجلس شورای اسلامی شد.

امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت های هفته اشاره کرد و گفت: ۲۳ مهرماه روز عصای سفید نمادی از توانمندی افراد روشندل و فرصتی برای بیان نیازمندی ها و برآورده کردن مسائلی چون ازدواج، مسکن، اشتغال، بیمه، مناسب سازی محیط و ایجاد سطح دسترسی به خدمات بصورت کلان کشوری و استان است.

شاهرخی به یکم آبان ماه سال ۱۳۵۶ مصادف با شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی فرزند برومند امام امت که در مراحل مختلف همراه انقلاب و امام بود، اشاره کرد و یادآور شد: امام خمینی (ره) این ارتحال را از الطاف الهی دانست و این واقعه نقش مهمی در انسجام یاران انقلاب داشت.

امام جمعه خرم آباد با گرامیداشت هفته تربیت بدنی بیان کرد: ورزش همگانی، قهرمانی و پهلوانی در عزت آفرینی و افتخار یک ملت نقش دارد.

وی با تقدیر از قهرمانان ورزشی استان خواستار توجه مدیران و مسئولان مربوط به خواسته ها و نیازهای ورزشکاران قهرمان شد.

حجت الاسلام شاهرخی به یکمین سالگرد عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی پرداخت و افزود: بعد از این عملیات پرچم فلسطین جهانی و عملیات با حضور محور مقاومت و انجام عملیات صادق ۱ و ۲ تکمیل شد.

وی با بیان اینکه قبل از عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی با همدستی آمریکا و اتحادیه اروپا و برخی کشورهای منطقه با عادی سازی روابط خود در صدد محو سرزمین فلسطین بودند ، گفت: عملیات طوفان الاقصی همانند نیزه ایی در چشم حاکمان رژیم فرو رفت و فلسطین جهانی شد، به طوریکه دیگر رژیم به قبل از عملیات طوفان الاقصی بر نخواهد گشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha