یحیی سنوار مرد میدان و مبارزه بود/ راه فرماندهان مقاومت تا آزادی قدس ادامه دارد

تهران- ایرنا- نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی گفت:یحیی سنوار مرد میدان و مبارزه بود و در عملیات «طوفان الاقصی» ضربه مهلکی به رژیم صهیونیستی وارد کرد که در تاریخ ماندگار شد.

مسلم صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با اشاره به شهادت شهید یحیی سنوار، گفت:یحیی سنوار مرد میدان و مبارزه بود و در عملیات طوفان الاقصی ضربه مهلکی به رژیم صهیونیستی وارد کرد که در تاریخ ماندگار شد.

وی تصریح کرد: محور مقاومت بر اساس آرمان عدالت و آزادی شکل گرفته و در طول تاریخ مبارزاتی خود هیچ بحرانی نتوانسته خللی در راه مقاومت این محور به وجود آورد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: پهلوانان و اسطوره‌های مقاومت با اراده و عزم راسخ راه رهبران و فرماندهان خود را ادامه می‌دهند و تا آزادی کامل قدس شریف عقب نشینی نخواهند کرد.

صالحی افزود: اگر چه رژیم صهیونیستی مدعی بود که یحیی سنوار در تونل‌های زیر زمینی مخفی شده است اما شهادت او نشان داد که وی از مبارزه هراسی نداشت و تا آخرین لحظه هم برای عقیده خود جنگید.

صالحی گفت: راه فرماندهان محور مقاومت با قدرت هر چه بیشتر ادامه خواهد یافت و رژیم صهیونیستی پیروز این میدان نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

روز گذشته، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha