فرمانده یحیی سنوار، مردی فراتر از اسطوره

از مرگ در رختخواب می‌ترسیم؛ از مرگ در حوادث جاده، سکته و... می‌ترسیم، ما مرگ در جنگ و مبارزه در راه خدا را می‌خواهیم. این جمله متعلق به فردی است که دیروز رسانه‌های دنیا خبر شهادتش را به سرخط خبرهای خود آوردند. یحیی سنوار؛ فرمانده شجاع حماس، تفنگ در دست در نبردی تن به تن با ارتش تروریستی اسرائیل مردانه به شهادت رسید.

روز گذشته به اعلام رسانه‌های مختلف صهیونیستی در عملیاتی تصادفی، پریروز ارتش اسرائیل هنگام مواجهه با چندتن از مبارزان فلسطینی و درگیری تن به تن و تعقیب و گریز با آنها در ساختمانی با تانک و موشک و پهپاد به آنها حمله کرده که آخرین نفر آنها که تا لحظه آخر به مبارزه مشغول بود و تسلیم نشد، کسی جز یحیی سنوار رهبر حماس نبود.

طی یکسال اخیر و مخصوصاً در هفته‌های گذشته بعد از انتخاب وی به رهبری گروه مقاومت فلسطینی حماس، جوخه‌های ترور رسانه‌ای صهیونیستی در راستای تخریب شخصیت وی بارها اعلام کرده بودند که در ده‌ها متر پایین‌تر از زمین به همراه مواد منفجره با سپر انسانی کردن اسرای اسراییلی به همراه خانواده خود مخفیانه زندگی می‌کند و مردم غزه را به حال خود رها کرده است یا در حال فرار از غزه به همراه اسرا می‌باشد.

‏آنچه ممکن بود عزم مردم غزه را در مسیر مقاومت کمی سست کند تصور اختفای رهبران حماس در تونل‌ها و پشت سنگرها بود. اما امروز همگان، نه تنها آنهایی که صداقت در گفتار و رفتار خود دارند بلکه حتی دشمنان مقاومت و آرمان فلسطین هم به مردانگی و شجاعت مردان حماس و رهبر آن اعتراف می‌کنند.

نوع شهادت یحیی سنوار، خط بطلانی بر تمام دروغ ها و سناریوسازی‌هایی بود که قصد جدا کردن مردم عادی ساکن در نوار غزه، کرانه باختری، مرزهای ۱۹۶۷ و آزادی‌خواهان و منتقدان به جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونسیتی داشتند، کشید.

آخرین فرمانده بزرگ عربی که در زمین نبرد و در کنار رزمندگان خود به شهادت رسیده بود الشهید عزالدین القسام بوده که در سال‌ ۱۹۳۵ در رویارویی با سربازان استعمار انگلیسی در فلسطین به شهادت رسید. اما یحیی سنوار سالها پس از شهادت وی در کمپ پناهندگان متولد شده بود. دقیقا در همان زمانیکه که اسرائیل فکر می‌کرد کار فلسطین را یکسره کرده و به سراغ ایده سرزمین موعود خود از نیل تا فرات خواهد رفت، با انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی (ره) مسیر مقاومت در برابر اشغالگری‌ها و نژادپرستی‌های اسرائیل شکل گرفت و امروز در زمانی که اسرائیل به خیال خود تصور نمود که آرمان فلسطین به کل فراموش شده است و مردمان غزه در گوشه ای از جهان جزو فراموش شدگان و زندانیان تاریخند، این یحیی سنوار بود که باری دیگر نام، مظلومیت و اشغال فلسطین را به کل جهان یادآوری کرد.

همه چیز زیباست

از تولد تا شهات

در این پرونده که به یادبود این فرمانده فلسطینی منتشر می‌شود، آخرین اخبار و تحولات مربوط به شهادت وی و همرزمانش و جنگ مظلومانه مردم غزه با رژیم کودک کش و خونخوار اسرائیلی را مطالعه و دنبال نمایید.

برچسب‌ها

اخبار پرونده