نماینده مجلس: جبهه مقاومت با شهادت سنوار از حرکت نمی‌ایستد

شیراز - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی در پی شهادت «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت: با رفتن و شهادت سنوار به عنوان یکی از مهمترین مهره‌های جبهه مقاومت خللی و مانعی در مسیر پیشبرد اهداف و وظایف این جبهه ایجاد نمی‌شود و جبهه مقاومت از حرکت و رشد باز نمی‌ایستد.

غلامرضا توکل شوریجه شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا ضمن محکوم کردن رفتار جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و عرض تسلیت برای شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار کرد: شهادت این مجاهد آزاده، مومن و پرهیزکار را به آزادگان جهان، ملت مظلوم و مقاوم فلسطین تبریک و تسلیت عرض می‌کنم؛ بدون شک با رفتن و شهادت یک عزیز از مهره‌های اصلی جبهه مقاومت خللی در مسیر پیشبرد اهداف و وظایف این جبهه ایجاد نمی‌شود.

این نماینده مجلس خطاب به رژیم صهیونسیتی گفت: بکُشید ما را؛ زنده‌تر، هوشیارتر و بیدارتر خواهیم شد.

توکل شوریجه انقلاب اسلامی ایران را درخت تنومند و قلب تپنده جهان اسلام برای رسیدن به سر منزل مقصود یعنی رسیدن به ساحت مقدس امام زمان(عج) دانست و گفت: این درخت برای تنومندتر شدن نیاز به خون شهیدان بزرگ دارد و قطعا درخت تنومند انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت با خون پاک شهدا آبیاری شده و روز به روز عرصه‌ جهانی را بر استکبار و رژیم صهیونیستی جنایتکار، تنگ‌تر می‌کند.

یه گفته این نماینده مجلس، انقلاب اسلامی باشهادت هر یک از بزرگانش قوی‌تر و محور مقاومت نیز به پشتوانه این انقلاب به نقطه آرمانی خود نزدیک‌تر می‌شود.

توکل گفت: شهادت افراد بزرگی مانند یحیی سنوار که سابقه ای درخشان در مبارزه با رژیم کودک کش صهیونیستی در حوزه های معرفتی و جبهه و جهاد داشته ، تبلیغ و نهادینه کردن فرهنگ ایثار جهاد و شهادت است‌.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) و رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

روز پنجشنبه، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رییس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha