راهپیمایی بزرگ همبستگی با لبنان، فلسطین و حمایت از آیت الله سیستانی در کربلای معلی

بغداد – ایرنا – کربلای معلی روز جمعه شاهد راهپیمایی گسترده با حضور شهروندان عراقی از ۱۳ استان این کشور در اعلام همبستگی با ملت لبنان، فلسطین و همچنین حمایت از آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر عراق بود.

به گزارش ایرنا، کربلای معلی امروز شاهد حضور دهها تن از شهروندان عراقی از استان های مرکزی و جنوب و چند استان شمالی عراق از جمله استان موصل در واکنش به تهدید اخیر رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن آیت الله سیستانی با شعار «آیت الله سیستانی خط قرمز است» بود.

راهپیمایان در حمایت از این مرجع عالیقدر تشیع از یکی از میدان های مرکزی شهر مقدس کربلا تا بین الحرمین حسینی (ع) حرکت کردند و با شعارهای «تاج تاج علی الراس سید علی سیستانی» (آیت الله سیستانی تاج سر است) نسبت به هرگونه تعرض به جان این رهبر دینی عراق ،  به رژیم صهیونیستی و حامی آن آمریکا هشدار دادند.

برخی از تظاهرکنندگان نیز پلاکاردهایی حمل می کردند که روی آن نوشته شده بود «ملت عراق در دفاع از مرجعیت عالی دینی متحد و یکپارچه است و با هرگونه تعرض برخورد می کند».

راهپیمایان همچنین از مقاومت شرافتمندانه مردم لبنان و فلسطین در برابر جنایات و آدم کشی رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کردند.

شعارهای «کلا کلا آمریکا» و«کلا کلا اسرائیل» و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ براسراِئیل و «الله الله اکبر آمریکا شیطان الاکبر» بخشی از شعارهای تظاهرکنندگان بود.

تظاهرکنندگان همچنین با حمل پرچم های عراق، لبنان و فلسطین و تصاویری از فرماندهان شهید مقاومت از جمله سید شهید مقاومت «سید حسن نصرالله» حمایت خود را از مقاومت لبنان و فلسطین در برابر نسل کشی رژیم صهیونیستی مورد حمایت غرب اعلام کردند.

علاوه بر اقشار مختلف مردم، گروه های مقاومت و مجاهدان عراقی و تعدادی از نمایندگان پارلمان و شخصیت های سیاسی نیز در تظاهرات امروز کربلا حضور داشتند.

رژیم صهیونیستی در اقدامی بزدلانه پیشتر یکی از اهداف خود را آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر عراق به دلیل فتوای معظم له در کمک رسانی انسانی به مردم لبنان و فلسطین ، اعلام کرده بود .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha