راه شهید "یحیی سنوار" و مقاومت تا آزادی قدس شریف ادامه دارد

ایلام - ایرنا - نماینده مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری گفت: پرچم حق طلبی و مبارزه با استکبار، هیچ‌گاه به زمین نخواهد افتاد و راه شهید "یحیی سنوار" و مقاومت تا آزادی قدس شریف ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین " وعد مرادبیگی" نماینده مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری در پی شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس، شهید "یحیی سنوار" روز شنبه پیامی صادر کرد.

در این پیام که نسخه‌ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفته است، آمده است: فرمانده دلیر دیگری از دلیرمردان و سرداران خط مقدم جبهه حق در میدان جهاد با ارتش تا دندان مسلح رژیم صهیونسیتی شربت شهادت را نوشید تا با خون پاک خود امت اسلام را زنده نگه داشته و جهانیان را از خواب غفلت و بی‌تفاوتی بیدار کند.

در ادامه این پیام اشاره شده است: شهید "یحیی السنوار" که عمری را در زندان‌های رژیم سپری کرد، شاخه‌ای از درخت طیبه مقاومت شرافتمندانه علیه اشغالگری و ظلم صهیونیسم بود که همه عمر پر برکت خود را صرف مبارزه عزتمندانه برای احقاق حقوق قانونی و انسانی مردم فلسطین و رهانیدن آنها از یوغ اشغال و آپارتاید کرد.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری در بخشی از این پیام آورده است: فیلم منتشر شده از لحظه شهادت قهرمانانه سنوار در خرابه‌های غزه - در عین اینکه فریاد رسا و انباشته مظلومیت و بی پناهی ملتی ستمدیده در طول هشتاد سال سلطه بی‌رحمانه اشغالگران است - تبلور شکوهمندی از ایمان، ابهت، شجاعت، فداکاری و ترجیح آگاهانه مرگ عزتمندانه بر حیات ذلیلانه است.

در بخش دیگری از پیام حجت الاسلام مرادبیگی با تسلیت و تبریک شهادت این مجاهد فی سبیل الله، محضر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر معظم انقلاب(دامت برکاته) و مسلمانان و آزادگان جهان و آرزوی پیروزی نهایی برای رزمندگان میدان نبرد و کارزار جهادکه همانا وعده حق تعالی است، آمده است: رجاء واثق دارم که این پرچم حق طلبی و مبارزه با استکبار، هیچگاه به زمین نخواهد افتاد و به زودی زود بر مناره‌های مسجد الاقصی به اهتزاز در خواهد آمد. انشاء الله

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

روز پنجشنبه، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha