شناسایی ۱۰۰ نقطه سیل خیز در قزوین

قزوین - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: تیم های تخصصی متشکل از کارشناسان مدیریت بحران، شرکت آب منطقه ای، منابع طبیعی، فرمانداری ها، شهرداری ها و دهیاری ها با بازدیدهای میدانی خود ۱۰۰ نقطه سیل خیز را در استان شناسایی کردند.

محمدرضا علیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: نقاط حادثه خیز و سیل خیز به طور معمول و بسته به نوع بارش هایی که صورت می گیرد، شناسایی می شوند اما در دسته بندی ای که صورت گرفته، ۱۰۰ نقطه سیل خیز در سطح این استان شناسایی شدند که از این تعداد، ۲۰ نقطه در اولویت بالای کاری ما قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال گذشته با برگزاری جلسات هفتگی با شرکت آب منطقه ای، منابع طبیعی و آبخیزداری، شهرداری و دهیاری ها موارد کنترل و شناسایی به آنها ابلاغ شد و تا به امروز ۴۸ کیلومتر از سطح رودخانه های استان لایروبی و پل ها نیز پاکسازی شده اند.

علیمی خاطرنشان کرد: متاسفانه موضوع مهمی که در این بین وجود دارد آن است که نخاله های ساختمانی در مسیر رودخانه ها ریخته می شود و این موضوع در صورت بارندگی، باعث جمع شدن آب و بروز مشکلاتی می شود که باید دستگاه های ذیربط به این مساله توجه ویژه ای داشته باشند.

به گفته این مسوول، تمام شهرها و روستاهای استان قزوین که در مسیر رودخانه قرار دارند با خطر سیل مواجه هستند و در صورت عدم توجه به تمهیدات صورت گرفته هر آن ممکن است جان مردم مورد تهدید و خطر قرار بگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فصل بارندگی ها آغاز شده، مردم به خصوص روستاییان در حریم بستر رودخانه ها تردد نداشته و خودروهایشان را نیز در نزدیکی این مکان ها پارک نکنند چرا که به محض آغاز بارندگی در نقاط بالا دست، آب به داخل رودخانه ها سرازیر شده و همین موضوع می تواند برای آنان مشکل آفرین شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha